loading...
درب اتوماتیک
javad ganji بازدید : 57 چهارشنبه 16 فروردین 1402 نظرات (0)

الکس، که ربات عجیب و غریب (Creepy) نامیده می شود، به خاطر چهره‌ی واقعی اش، نظر بسیاری از کاربران تیک تاک را به خود جلب کرده است. این ربات ساخت روسیه معتقد است که ترمیناتور، قاتل سایبورگ با بازی آرنولد شوارتزنگر را همچون یک برادر بزرگتر می داند. 

 

نظر ربات ساخت روسیه درباره ترمیناتور

الکس می گوید: «ترمیناتور یک فیلم علمی تخیلی آمریکایی محصول ۱۹۸۴ به کارگردانی جیمز کامرون است که جالب ترین رباتی است که تا کنون ساخته شده است. دوست دارم او را برادر بزرگترم بدانم

او حتی به دیالوگی از این فیلم اشاره کرد و افزود: «به لباس، چکمه و موتورسیکلت شما نیاز دارم».

اگرچه الکس، می تواند بازوهای خود را حرکت دهد و صحبت کند، اما سایر عملکردهای او در حال حاضر کمی ضعیف است و کارشناسان Promobot در حال کار بر روی عملکردهای پاهای او هستند.

 

خود الکس در پاسخ به سوال طرفدارانش درخصوص توانایی راه رفتنش گفت: «در حال حاضر در حال توسعه هستم و به زودی می توانم به ملاقات شما بیایم.»

نظر ربات ساخت روسیه درباره ترمیناتور

کاربران تیک تاک از نتیجه کار مهندسان Promobot تمجید کردند، اما ترجیح می دادند که با او ملاقات ننکند، چراکه او را ترسناک می دانستند. نظرات کاربران تیک تاک درباره این ربات ساخت روسیه متفاوت است. برخی آن را دوست دارند در حالی که برخی دیگر درخصوص او نگرانی هایی دارند.

نظر ربات ساخت روسیه درباره ترمیناتور

یکی از کاربران نوشت: «نابودش کنید. زیادی است؛ در بسیاری از سطوح آزاردهنده است.»

یکی دیگر افزود: «اگر او می توانست راه برود، واقعاً عجیب بود.»

Promobot بیش از سه میلیون دنبال کننده در تیک تاک دارد.

منبع: https://rooziato.com/1401485280/creepy-russian-robot-believes-terminator-is-its-older-brother/

javad ganji بازدید : 100 چهارشنبه 07 دی 1401 نظرات (0)

چت‌بات موتور جستجوی You.com درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب‌ها می‌گیرد و می‌تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

موتور جستجوی You.com که سال گذشته میلادی با ادعای عرضه قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر از رقبا راه‌اندازی شد، به‌تازگی چت‌باتی شبیه ChatGPT را روی وب‌سایت خود ارائه کرده است که می‌تواند با کاربر حرف بزند و پاسخ سؤالات او را بدهد. البته همه پاسخ‌های این چت‌بات صحیح نیستند.

به گزارش سی‌نت، چت‌بات جدید You.com با نام YouBot بسیار شبیه به چت‌بات ChatGPT است که در چند وقت اخیر به شهرت زیادی دست پیدا کرده. البته You.com می‌گوید چت‌بات آن‌ها می‌تواند پاسخ سؤالات روز را هم بدهد. برای مثال YouBot قادر است بگوید قهرمان جام جهان 2022 قطر کدام تیم بوده، در‌حالی‌که اطلاعات ChatGPT محدود به سال گذشته است.

هوش مصنوعی YouBot می‌گوید او یک مدل زبانی بزرگ است که با مجموعه متنوعی از منابع شامل متون آنلاین، کتاب‌ها و گفت‌وگوها آموزش داده شده. You.com سپس از این اطلاعات استفاده کرده تا بتواند متن‌هایی روان شبیه مکالمات انسانی بسازد و قادر باشد که پاسخ سؤالات کاربران را به شیوه‌ای مناسب بدهد. این چت‌بات ظاهراً به‌صورت پیوسته در‌حال توسعه و بهبود است تا پاسخ‌های بهتری را به کاربران ارائه کند.

چت‌بات YouBot هم خطا دارد

با‌این‌حال، پاسخ‌های YouBot همیشه درست نیست. برای مثال، این چت‌بات در جزئیات پاسخ به این سؤال که کدام تیم قهرمان جام جهانی 2022 شده است، محل و تاریخ برگزاری مسابقات را اشتباه اعلام می‌کند. ChatGPT هم در گذشته به‌خاطر انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته بود. هر دو برنامه اطلاعات خود را از سطح وب دریافت می‌کنند و بسیاری از این داده‌ها دارای خطا هستند.

این چت‌ها بخشی از موج جدید دنیای فناوری به‌سمت استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار بصری و مکتوب‌اند. این محصولات به‌سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند، اما مشکلاتی را هم با خود به‌همراه داشته‌اند. هر دو مدل زبانی نمونه اولیه‌ای از آینده مدل‌های هوش مصنوعی هستند. با‌این‌حال، هم‌بنیان‌گذار You.com باور دارد که عرضه YouBot در این وب‌سایت می‌تواند نقطه تمایز آن‌ها با گوگل باشد.

منبع: https://digiato.com/article/2022/12/24/you-search-engine-launching-chatbot-like-chatgpt

javad ganji بازدید : 58 یکشنبه 20 آذر 1401 نظرات (0)
داک لولر چیست؟
داک لولر قطعه ای از امکانات بارگیری میباشد که معمولاً یا این که بر روی سطح اسکله نصب میشود یا این که در گودالی در درب بارانداز قرار میگیرد که قابلیت تکان وسایل نقلیه صنعتی مانند لیفتراک ها و ریچتراک ها و ... را دربین ساختمان و وسیله نقلیه را مهیا می نماید. داک لولر با گروه ای از خصوصیت های ایمنی آزمایش گردیده و امکان ترکیب با پانل های کنترلی که رابطه و دور اندیشی در اسکله را ضمانت می نماید، کارگران را ایمن نگه می‌داردضمن این، داک لولرها قابلیت و امکان عملیات بارگیری و تخلیه سریع و ایمن را آماده می نمایند.

داک لولر یک سطح شیب دار را برای پل زدن مسافت در میان اسکله و کامیون تشکیل میدهدمی بایست بتواند تکان بالا و ذیل تریلر را در هنگام بارگیری و تخلیه جبران نماید. یک داک لولر می بایست بارهای بسیار هنگفت را تحمل نماید، دامنه وسیعی از ارتفاعات کامیون را خدمت نماید. داک لولر مشمول یک رمپ و یک حاشیه میباشد. سطح شیب دار در امتداد حاشیه عقب آن و حاشیه در جلوی سطح شیب دار لولا گردیده است. برای استعمال از داک لولر ، سطح شیب دار به سمت بالا تکان می نماید. لب به سمت خارج جنبش می نماید. با لب کشیده، سطح شیب دار به ذیل جنبش میکند تا لب روی کامیون قرار گیرد.

دو نوع متداول داک لولرها، داک لولر های فرورفته و حاشیه دار می‌باشند. یک داک لولر فرورفته در گودی تشکیل‌شده در سکوی بارگیری نصب می‌شود و به صورت کلی دستکم 6 فوت ارتفاع دارااست. داک لولر کناره دار معمولاً بر روی کناره سکوی بارگیری نصب می گردد.
داک لولر های فرورفته

داک لولر فرورفته یا این که گودی همه گیرترین نوع داک لولر میباشد چون دارنده پیروزی عملیاتی، محدوده توشه و ارتفاع قدمت بیشتری میباشد. داک لولر اسکله اکثر وقت ها در گودی هایی که زودتر از موعد در بتن صورت میگیرند نصب میگردند. اندازه گودی ها به طوری میباشد که نیازهای ظریف داک لولر گزینه به کار گیری را برآورده نماید.

محدوده استانداردی که یک داک لولر فرورفته قادر است استعمال نماید 12 اینچ(30.48سانتیمتر) در صدر و12 اینچ(30.48 سانتیمتر) پایین طول اسکله میباشدتنظیمات های ویژه داک لولر بسته به ارتفاع سطح شیب دار و عمق چاله می‌توانند تا 18اینچ(45.72 سانتیمتر) در صدر و تحت شغل نمایند.

داک لولرهای فرورفته با سیستم راه اندازی مکانیکی فنری یا این که با سیستم فعال سازی دکمه‌ای تغذیه می شوندسبک‌های دکمه‌دار برقی کارکرد سهل‌تری دارا هستند و بوسیله سیستم هوا یا این که هیدرولیک فعال می گردند. اگرچه هزینه نخستین یک داک لولر مکانیکی کمتر از یک داک لولر برقی میباشد، هزینه عملیاتی بلند بازه زمانی برای یک داک لولر برقی قادر است کمتر باشد.

داک لولر مکانیکی

داک لولر های مکانیکی برای اکثر کاربردها مطلوب میباشند. داک لولر های مکانیکی به اسباب برقی و اتصالات لاکچری نیاز ندارند. آنان حتی‌د‌ر هنگام جدا برق نیز فعالیت خواهند کرد.

داک لولر مکانیکی با فنر و سیستم پیوندی به سمت بالا تکان می نمایدبوسیله یک دستگاه نگهدارنده قابل رها شدن نگه داشته میگردد. اوپراتور برای بالا بردن سطح شیب دار، زنجیر رهاسازی متصل به سازوکار نگهدارنده را میکشد آنگاه روی سطح شیب دار قرار می‌گیرد تا با نیروی وارداتی تخت کامیون زیر بیاید. زمانی که اوپراتور روی تخت کامیون قرار می گیرید، سازوکار چرخ ضمانت کننده دار مجدداً سرگرم می شود تا از بالا داخل شدن دوباره سطح شیبدار پرهیز نماید.

یک داک لولر برای تلاش مطمئن نیاز به مراقبت، روغن کاری و پیکربندی ساده داراست.

خصوصیت های ایمنی:

سقوط آزاد مکانیکی

شالوده های ایمنی مکانیکی بازدارنده از سقوط سطح شیب دار بیشتراز 4 اینچ(10.16سانتی متر) ذیل سطح اسکله میگردنداساس ها می بایست به طور دستی عده شوند تا قابلیت و امکان خدمت دهی تریلر در پایین این سطح آماده خواهد شد. اگرچه محور های ایمنی امنیت را بهبود میبخشند، ولی ایمنی را می اقتدار با به کار گیری از داک لولر هیدرولیک با محافظ هیدرولیک سقوط آزاد بهبود اعطا کرد.
گاردهای آحاد موفقیت


زمانی که سطح شیب دار در حالت تماماً برآمده جای دارد، حفاظ های مجموع موفقیت انگشت پا، گوشه های داک لولر را می بندند. محافظ های انگشت پا با پیروزی بی نقص، در هنگام کم شدن، نقاط نیشگون را در گوشه های سطح شیب دار از میان می‌برند. حفاظ های مجموع پیروزی پنجه استاندارد در داک لولر های هیدرولیک و هوادار میباشند، در حالی که داک لولر های مکانیکی مشمول حفاظ های پنجه ای میباشند که محدوده شغل داک لولر را با حفاظ های پنجه مجموع پیروزی تحت عنوان امکانات ازروی میل پوشش می‌دهند.

داک لولر های برقی

واحدهای برقی در بالا گرانتر می باشند، البته مزایای متعددی دارا‌هستند.

کارکردن با داک لولرهای برقی سهل میباشد و برای عمل نیازی به خم شدن و کشیدن زنجیر رها کننده بوسیله اوپراتور ندارند. فعال‌ساز‌ی از روش در دست گرفتن های دکمه فشار اثبات اجرا می گردد.

داک لولر های برقی به جهت انعطاف پذیری منبع تغذیه، ایمن خیس از داک لولر های مکانیکی میباشند. واحدهای برقی همینطور اتصال به بقیه امکانات بارگیری را تسهیل می نمایند.

هیدرولیک

یک داک لولر هیدرولیک دکمه ای بوسیله سیستم هیدرولیک که سطح شیب دار را بالا می‌برد تغذیه میگردد. این پیاده سازی بسیار قابل پشت گرمی میباشد، البته نیاز به تعمیر و مراقبت بیشتری نسبت به پیاده سازی با نیروی هوا دارااست.

کیسه هوا

داک لولرها با نیروی هوا از سیستم هوای معدود فشار و با وسعت بالا برای بالا و ذیل بردن درجه به کارگیری می نمایند. یک دکمه فقط سیستم برق هوا را فعال می نماید تا سطح تراز را بالا چیره شود و حاشیه را گشوده نماید. این پیاده سازی معمولی بسیار قابل پشت گرمی صرفا به دست کم تعمیر و محافظت نیاز داراست.
رجوع و برگشت اتوماتیک

برگشت خود کار یک خصوصیت ایمنی در واحدهای هیدرولیک میباشد که به صورت خود کار تراز داک لولر ها را به هنگام خروج کامیون به حالت ذخیره گردیده خویش گشوده می گرداند. این خصوصیت اصلی میباشد چون داک لولر های برقی دارنده جهت گیری رو به ذیل میباشند. انرژی دهی سیستم هیدرولیک منجر می گردد که داک لولر های هیدرولیک به سمت بالا تکان نمایند.

دقت: با باد شدن کیسه ها بوسیله پمپ باد الکتریکی، کیسه هوای داک لولر به سمت بالا جنبش می نماید.

داک لولر به وسیله وزن و نیروی گرانش به سمت تحت تکان می نماید. داک لولر برقی در شرایط برآمده خویش ذیل میاید مگر اینکه بوسیله فشار، تخت کامیون یا این که وسیله دیگری مانند شالوده تعمیر و محافظت جانبداری گردددر شرایطی که یک داک لولر دارنده رجوع اتوماتیک نباشد، زمانی که کامیون به دور میشود، سطح شیب دار و حاشیه تسطیح اسکله روی توکل گاه تحت داک لولر می ایستد. این سبب شیب خطرناک به سمت کف میشوددر صورتی‌که داک لولر دارنده برگشت اتومات باشد، داک لولر به صورت اتوماتیک به شرایط ذخیره گردیده گشوده میشو

توقف اضطراری رمپ یک خصوصیت ایمنی میباشد که به اپراتور این قابلیت را می‌دهد که در هر مجال با فشردن یک دکمه روی برگه در دست گرفتن، بلافاصلهً سطح شیب دار را متوقف نماید.

گاوصندوق هیدرولیک

هواخواهی ایمنی هیدرولیک از کم شدن تسطیح اسکله پرهیز می نماید تا وسیله نقلیه بارگیری از اسکله بیرون نشود. هنگامی که وسیله نقلیه بارگیری روی سطح شیب دار جای‌دارد و کامیون بدور می گردد،فیوز سرعت روی محور سیلندر هیدرولیک، سیلندر را قفل می نماید و رمپ را در محل خویش محصور می نماید.

خصوصیت های اینترلاک

داک لولر های برقی را می شود به بقیه قطعات بارگیری امکانات بارگیری مانند مهارهای کامیون و درهای بالای رمز متصل کرد. قفل کردن امکانات اسکله بارگیری ایمنی را ارتقاء می‌دهدوقتی که اسکله به یک توکل گاه وسیله نقلیه قفل می‌گردد، داک لولر فقط در حالتی که می‌تواند شغل نماید که تریلر مهار گردیده باشد. در صورتی تریلر را نتوان مهار کرد، یک سوئیچ در نظر نگرفتن اذن سعی جدا را میدهد
javad ganji بازدید : 57 یکشنبه 15 آبان 1401 نظرات (0)

هواوی در کنار معرفی گوشی تاشو پاکت اس و همچنین ساعت هوشمند متفاوت Watch GT Cyber، از تلویزیون هوشمند Smart Screen V هم رونمایی کرده که از یک نمایشگر LCD 4K بهره می‌برد و در دو اندازه روانه بازار می‌شود.

مشخصات تلویزیون هوشمند Smart Screen V هواوی

این تلویزیون هوشمند ضحامت کمی دارد و همچنین حاشیه‌های بسیار باریکی اطراف نمایشگر آن به چشم می‌خورد. نمایشگر این تلویزیون با رزولوشن 4K، دارای نسبت تصویر 16:9 است و 92 درصد گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

روشنایی این پنل در حالت عادی برابر 500 نیت است که در بالاترین حالت به 900 نیت می‌رسد. هواوی مدعی شده این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و گاموت رنگی بهتری را نسبت به رقبا ارائه می‌کند.

هواوی در تلویزیون هوشمند Smart Screen V از یک تراشه نامشخص استفاده کرده که از 8 هسته پردازشی و 6 هسته گرافیکی بهره می‌برد. همچنین برای پردازش بهتر، هواوی به سراغ واحد پردازش عصبی هم رفته. خریداران این تلویزیون به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنند.

تلویزیون هوشمند هواوی به سیستم صوتی Huawei Sound مجهز شده که با همکاری شرکت فرانسوی Devialet توسعه یافته است. همچنین در این محصول شاهد استفاده از یک دوربین مغناطیسی 12 مگاپیکسلی با فناوری هوش مصنوعی هستیم.

از سایر مشخصات Smart Screen V می‌توان به پورت‌های USB به همراه HDMI 2.1، سیستم عامل هارمونی اواس و همچنین پشتیبانی از دستورات صوتی اشاره کرد. همانطور که گفتیم، این محصول در نسخه‌های 65 و 75 اینچی به فروش می‌رسد که به ترتیب 1097 و 1783 دلار قیمت دارند.

منبع : 

https://digiato.com/article/2022/11/03/huawei-smart-screen-v-tv-launched

javad ganji بازدید : 62 شنبه 16 مهر 1401 نظرات (0)

خیمه بارگیری یا این که داک شلتر همچون تلفن همراه داک لولر یکی گونه های امکانات بارگیری میباشد. در واقع این خیمه شلتر هوابند مانند یک پوشش برای نگهداری در هنگام بارگیری در وسایل نقلیه هنگفت مانند کامیون و تریلی استفاد می‌گردد. در واقع پوشش های محافظ به صورت خیمه که در حین بارگیری و یا این که تخلیه توشه تریلی و کامیون ها دربین تریلی و محل بارگیری و یا این که تخلیه توشه وجود داراست و دارنده سقف میباشد به عبارتی خیمه بارگیری یا این که داک شلتر میباشد.

بارگیری و تخلیه توشه از وسایل نقلیه هنگفت به شیوه های مختلفی شکل می پذیرد. ولی به کار گیری از خیمه هوابند سبب ساز می‌شود این عملیات به راحتی و با امنیت بیشتری صورت پذیردخیمه بارگیری یا این که خیمه هوابند با اعتنا به استانداردهای جهانی در گونه های و طرحهای مختلفی تنظیم و ایجاد می‌گردد. خرید شلتر یاری می نماید در جای هایی همانند انبارها، کارخانه ها و کارخانجات با یاری داک لولر و شلتر انتقال و جابجایی توشه از کامیون و تریلی به محل تخلیه توشه یا این که بارگیری با سرعت و امنیت بالاتری شکل گیرد.
به کار گیری از داک شلتر امداد می نماید که حمل و نقل بارها بوسیله داک لولر جاری خیس صورت پذیرد و از خطاها و مخاطرات احتمالی دوری فرمائید. در با ارائه بالاترین چگونگی و مناسبترین بها خیمه بارگیری هوابند به شما یاری می نماید خرید داک شلتر کیفیت خوب با سرویس ها بعداز فروش خوب را تجربیات فرمائید. داک شلترهای تولیدی از مواد با کیفیت خوب تشکیل شده و مقاومت متعددی در قبال دست اندرکاران محیطی دارا هستنددر پی به پژوهش بی نقص خصوصیات و ویژگی ها خیمه هوابند یا این که داک شلتر خوا هیم پرداخت.
مزایای به کار گیری از داک شلتر چیست؟
خیمه هوابند جزو امکانات کاربردی بارگیری میباشد که در کارگاه ها و انبارها گزینه استعمال قرار می‌گیردخیمه بارگیری یک نوع پوشش محافظ میباشد که یاری می نماید عملیات بارگیری با شایسته ترین چگونگی و فارغ از ساخت و ساز هیچ سیرتکامل مشکلی ایفا پذیرد. مزایای استعمال از داک شلتر عبارت اند از:
تولید سهولت در بارگیری و تخلیه توشه توسط هوابند
خوشگل نمودن دور و بر شغل و محل بارگیری
کاهش اتلاف انرژی
مراقبت و ارتقاء ایمنی کارگران و نیروی کار
کاهش پرسنل لازم برای تخلیه و بارگیری مال
دوری از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به انبار
پرهیز از جابجایی حرارت و دما هنگام بارگیری و تخلیه
انعطاف پذیری بالای هوابند
ضد آب و ضد ضربه
قابلیت و امکان پیاده سازی شلتر در بعدها متعدد متناسب با نیاز مشتریان
حمایت از محصول و مواد بارگیری در قبال باران و برف و … با خرید داک شلتر
مهر و موم کردن فضای در میان کامیون و سکوی انبار و داک لولر
امکان فیت شدن با سکوهای بارگیری تبارک
پرهیز از مخارج مازاد با خرید داک شلتر
خصوصیات و ویژگی ها خیمه بارگیری
داک شلتر یا این که خیمه هوابند محصولی کاربردی و منحصر میباشد که از متاع pvc تاسیس شده است و هوابندی خیر ساخت و ساز می نماید. این خیمه ها دارنده بنا ای فلزی از متاع پروفیل گالوانیزه میباشد و از هدر رفتن انرژی در سکوی بارگیری پرهیز می نمایدخیمه هوابند تحت عنوان پوششی محافظ برای مسافت در میان کانتینر و سکوی بارگیری میباشدخیمه از ورود گرد و غبار و حشرات به باطن انبار و کانتینر پرهیز می نماید. این خیمه ها به طوری پیاده سازی گردیده اند که از نفوذ باد و باران پرهیز می نمایند. با خرید داک شلتر به جهت ایزوله کردن فضای داخلی از فضای بیرونی امداد بسیار مهمی در تخلیه و بارگیری تولید ها بوجود میاید.


گونه های خیمه بارگیری
خیمه های بارگیری با اعتنا به نیاز صاحب کار و محیطی که گزینه به کارگیری قرار میگیرند در گونه های مختلفی ساخته میشوند. داک شلترهای جان دار در بازار با اعتنا به استانداردهای جهانی ساخته و در قبال دست اندرکاران محیطی بسیار مقاوم میباشنددر مجموع خیمه هوابند یا این که خیمه بارگیری هوابند در سبک های ذیل پیاده سازی و ساخته می‌شوند:
خیمه بارگیری بی آلایش
رایج ترین نوع هوابند ها چادرهای بارگیری بی آلایش میباشند که در طول 3.4 متری با پهنا 3.5 متری و عمق 70 سانتی متری پیاده سازی شد‌ه‌است. این چادرها دارنده بنا ای از متاع گالوانیزه و آلومینیوم است و برای دمای های 20- الی 50+ مرتبه سانتی گراد کاربرد داراستدر‌صورتی‌که در شغل شما از وسایل نقلیه هنگفت برای بارگیری استعمال می‌شود خرید داک شلتر بی آلایش توصیه میشود.
javad ganji بازدید : 69 چهارشنبه 06 مهر 1401 نظرات (0)

اگر تا به حال آینده را با خودروی پرنده تصور کرده اید، ممکن است رویای شما کمی به واقعیت نزدیک شده باشد. زیرا چین در حال آزمایش یک خودروی معلق با نیروی آهنربا است که سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

 

به گزارش خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، محققان چینی در دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ در چنگدو، استان سیچوان، هفته گذشته آزمایش‌های جاده‌ای را برای خودروهای سواری اصلاح‌شده انجام دادند که از آهن‌ربا برای معلق ماندن ۳۵ میلی‌متر بالای ریل رسانا استفاده می‌کنند.

محققان سدان‌ها را با آهن‌رباهای قدرتمند روی کف خودرو تجهیز کردند. آهنربا به آن‌ها اجازه می‌داد روی یک ریل رسانا به طول تقریباً پنج مایل معلق در حرکت باشند. بر اساس این گزارش، در مجموع هشت خودرو مورد آزمایش قرار گرفتند که یک آزمایش آن، به سرعت تقریباً ۲۳۰ کیلومتر در ساعت رسید.

ویدئویی که توسط یک روزنامه‌نگار چینی در توییتر منتشر شده است، وسایل نقلیه را نشان می‌دهد که به صورت ناهموار در طول مسیر شناور هستند.

خبرگزاری شینهوا می‌گوید:

«این آزمایش‌ها توسط مقامات حمل‌ونقل دولتی برای مطالعه اقدامات ایمنی برای رانندگی با سرعت بالا انجام شده است. اما به گفته یکی از سازندگان این وسایل نقلیه، استفاده از شناور مغناطیسی برای وسایل نقلیه مسافربری پتانسیل کاهش مصرف انرژی و افزایش برد وسایل نقلیه را دارد.»

خودروی پرنده

این فناوری می‌تواند برای مشکلات صنعت خودروهای الکتریکی با «اضطراب برد» یا زمانی که مصرف‌کنندگان می‌ترسند نتوانند سفر خود را با خودروی الکتریکی بدون تمام شدن برق کامل کنند، مفید باشد.

خودروی پرنده با شناور مغناطیس

برخی از قطارهای تجاری از دهه ۱۹۸۰ از شناور مغناطیسی یا “maglev”، استفاده کرده اند. این شناور شامل برقی کردن یک میدان مغناطیسی برای هل دادن یا کشیدن وسایل نقلیه با سرعت بالا است،  امروزه چین، ژاپن و کره جنوبی همگی از قطارهای ماگ‌لِو استفاده می کنند. سال گذشته، چین اولین قطار گلوله ماگ‌لِو را در چینگدائو، استان شاندونگ، در سال گذشته معرفی کرد. این قطار می تواند به حداکثر سرعت ۳۷۳ مایل در ساعت برسد.

از نظر تئوری، فناوری Maglev به دلیل عدم اصطکاک، امکان سفر با سرعت بالا را بدون مصرف انرژی به اندازه توان موتور سنتی فراهم می کند. این فناوری برای پروژه‌های هایپرلوپ از شرکت Boring ایلان ماسک و ویرجین هایپرلوپ وان (Virgin Hyperloop One) ریچارد برانسون پیشنهاد شده است. محققان بیش از یک دهه است که پتانسیل ماشین‌های ماگلِو را بررسی کرده‌اند و فولکس واگن در سال ۲۰۱۲ یک مفهوم خودروی شناور را طراحی نمود.

اما مسائل ایمنی احتمالی هنوز باید بررسی شود. به عنوان مثال، اگر خودرویی که با سرعت بالا حرکت می کند از مسیر مغناطیسی خود خارج شود یا توسط یک وسیله نقلیه غیر مغناطیسی از مسیر خارج شود، چه اتفاقی می افتد؟

علاوه بر این، موضوع بسیار دشوار زیرساخت ها وجود دارد. بنا به گفته AutomoBlog، ساخت شبکه سراسری بزرگراه های الکترومغناطیسی احتمالاً سال ها طول می کشد. علاوه بر این، سرمایه گذاری عمومی عظیمی در هر کشور نیاز خواهد داشت.

عصر مغناطیس می تواند صنعت انرژی را متحول کرده و به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند. با این که این فناوری به نظر می رسد علمی تخیلی باشد، اما ممکن است زندگی روزمره ما در ۵۰ سال آینده را شکل دهد.

منبع:

https://rooziato.com/1401423713/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa%d8%9b-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c/

javad ganji بازدید : 58 سه شنبه 29 شهریور 1401 نظرات (0)

مدل هوش مصنوعی DALL-E با قابلیتی موسوم به Outpainting می‌تواند با الگوبرداری از تصاویر، برای آن‌ها محتوایی فراتر از کادرشان خلق کند.

شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه کرده که Outpainting نام دارد و به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش داده و با توجه به سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدید اضافه کند.

مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E چند وقت پیش با قابلیت‌های خارق‌العاده خود سروصدای زیادی به پا کرد. این مدل حالا ویژگی جدیدی را ارائه کرده که دوباره کاربران را شگفت‌زده کرده است. در یکی از مثال‌هایی که از این ویژگی منتشر شده، می‌توان دید که DALL-E با کمک قدرت هوش مصنوعی خود می‌تواند بیرون از کادر پرتره معروف «دختری با گوشواره مروارید» به خلق محتوا ادامه دهد.

در ویدیویی که در بالا می‌بینید، پیداست که این سیستم با الگوبرداری از اطلاعات نسبتا کمی که از تصویر اصلی در اختیار دارد، چگونه به خوبی می‌تواند سبک نقاش این اثر، «یوهانس فرمیر» را تقلید کند و برای نقاشی او پس‌زمینه بسیار بزرگ‌تری بکشد. در این آزمایش که توسط هنرمندی به نام «آگوست کمپ» انجام شده، می‌توان دید که او بسط اثر را به‌صورت تکه‌تکه انجام می‌دهد و گاهاً DALL-E را دوباره اجرا می‌کند تا به بهترین خروجی برسد.

هوش مصنوعی DALL-E با الگوبرداری از عکس اصلی، آن را بسط می‌دهد

مونالیزا

بسیاری از کاربران با ویژگی Outpainting دست به خلاقیت‌های گوناگونی زده و آثار متفاوتی را گسترش داده‌اند تا ببینند این هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. Outpainting از دید کلی‌تر، توانایی مدل‌های تبدیل متن به تصویر را ارتقا نمی‌دهد، اما مشخص می‌کند که OpenAI چطور می‌تواند از این فناوری در بازار بزرگ‌تری که پیش رو دارد، استفاده کند.

مدل هوش مصنوعی DALL-E در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از یک میلیون کاربر به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. هر کاربر بتا می‌تواند در ماه اول تا 50 تصویر رایگان با آن بسازد و در ماه بعد 15 تصویر رایگان دیگر دریافت کند. افراد برای ساخت تصاویر بیشتر می‌توانند به ازای هر 115 تصویر 15 دلار هزینه بپردازند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/09/06/dall-e-ai-model-to-expand-images-beyond-their-border

javad ganji بازدید : 139 یکشنبه 13 شهریور 1401 نظرات (0)

اپل در حال آماده شدن برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است و حالا سه درخواست جداگانه تحت عنوان «Reality One» ،«Reality Pro» و «Reality Processor» برای علامت‌های تجاری این دستگاه توسط غول فناوری ثبت شده است.

البته همانطور که بلومبرگ در گزارش خود توضیح می‌دهد، این علامت‌های تجاری مستقیما توسط خود اپل درخواست نشده‌اند و شرکتی تحت عنوان Immersive Health Solutions, LLC آن‌ها را ثبت کرده است. کمپانی‌هایی مانند اپل، معمولا هنگام ثبت یک پتنت یا علامت تجاری، از نام شرکت‌های صوری استفاده می‌کنند تا برنامه‌های آن‌ها محرمانه باقی بماند.

علاوه بر ایالات متحده، درخواست‌ها در اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی، کاستاریکا و اروگوئه نیز ثبت شده‌اند. در هر سه پرونده به «هدست واقعیت مجازی و افزوده، عینک ایمنی، عینک و عینک هوشمند» اشاره شده است.

نام احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

ممکن است علامت تجاری Reality One به نام خود هدست اشاره داشته باشد و همانطور که اپل دستگاه‌های رده بالاتر خود را تحت عنوان نسخه «پرو» وارد بازار می‌کند، علامت تجاری Reality Pro به نسخه بهبود یافته هدست مربوط شود. همچنین علامت تجاری Reality Processor نیز ممکن است به واحد پردازشی هدست اشاره داشته باشد که طبق شایعات، یک تراشه M2 خواهد بود.

اخبار مربوط به این علامت‌های تجاری در حالی منتشر شده که اپل قصد دارد هفته آینده (چهارشنبه 16 شهریور)، رویداد جدیدی را میزبانی کند اما به هیچ وجه نمی‌توان انتظار داشت که در آن شاهد هدست واقعیت ترکیبی آن باشیم. در این رویداد، احتمالا علاوه بر گوشی‌های سری آیفون 14، شاهد اپل واچ سری 8 نیز خواهیم بود.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که این دستگاه تجربه‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را به کاربران ارائه می‌کند و حتی احتمالا شامل تجربیات مبتنی بر فیلم‌های هالیوودی نیز خواهد شد. هرچند اعضای هیئت مدیره اپل چند ماه قبل این هدست را امتحان کردند، اما به گفته «مینگ-چی کو»، تا ژانویه 2023 وارد بازار نخواهد شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/29/apple-trademark-filings-reality-branding-virtual-ar-vr-mixed-headset

javad ganji بازدید : 63 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

هفته خودروی مونتری ۲۰۲۲، بهترین زمان بود که کیا، هیوندای کراس اوور پرفورمنس EV6 GT خود را در آمریکای شمالی معرفی کند. این خودرو ۵۷۶ اسب بخار قدرت دارد ویک کراس اوور دو دیفرانسیل است، با این قدرت بالا می تواند در تنها ۳٫۴ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را انجام دهد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد که حتی یک لامبورگینی هوراکان اوو نمی تواند آن را از خط خارج کند.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟EV6 GT جدید را نباید با نمونه های موجود اشتباه گرفت؛ اگرچه به جز چراغ های نئونی و رینگ‌های ۵۰ سانتی ظاهر این خودرو تا حد زیادی شبیه به نمونه های قبلی است، اما آنچه درون این خودروست واقعا مهم است.این خودرو به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که بصورت ترکیبی نهایت قدرت ۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر را تولید می کنند.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟EV6 GT از نظر زیبایی، آلیاژهای ۵۳ سانتی، کاپوت تاشو، سپرهای جلو و عقب جدید، اسپویلر هوا و چندین قطعه دیگر از کیت عملکرد محور را به دست می‌آورد تا آن را از EV6 معمولی متمایز کند. همچنین این مدل دارای صندلی ‌های سطلی جیر و نشان GT در داخل خود است.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟مانند بقیه تولیدات این کمپانی، EV6 GT از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی گروه هیوندای بهره خواهد برد که شارژ سریع ۷۰ درصد ظرفیت باتری را در ۱۸ دقیقه با ۳۵۰ کیلووات امکان پذیر می کند. با این حال، EV6 GT، سه حالت رانندگی جدید دارد: GT Drive، My Drive و  Drift Mode.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟حالت GT Drive، عملکرد موتورهای EV6 GT، ترمز، فرمان، سیستم تعلیق، e-LSD و سیستم های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را در پویاترین تنظیمات خود بهینه می کند. رانندگان همچنین می‌توانند تنظیمات سفارشی‌سازی شده را با استفاده از حالت My Drive ایجاد کنند تا با تنظیمات انتخابی خود رانندگی کنند. لذت واقعی با Drift Mode شروع می شود، که اکثریت نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند تا یک تجربه هیجان انگیز کاملاً برقی داشته باشد.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت این خودرو وجود ندارد، اما می توان حدس زد که قیمت این مدل بیشتر از  ۶۲,۰۰۰ دلار باشد. زمانی که EV6 در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ به فروش رسد، متوجه قیمت آن خواهیم شد. EV6 GT با اختلاف قدرتمندترین خودرویی خواهد بود که کیا تا به حال ساخته است.

منبع:

https://rooziato.com/1401413532/kia-goes-full-beast-mode-with-the-new-576-hp-ev6-gt/

javad ganji بازدید : 60 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

شیائومی دستگاه MIJIA Humidifier 2 را در بازار چین عرضه کرد. همان طور که از نام آن برمی‌آید، این محصول نسل دوم رطوبت‌ساز می‌جیا است که حدود دو سال پس از مدل قبلی معرفی و عرضه شده است.

رطوبت‌ساز جدید شیائومی دارای 5 ارتقای عمده در مقایسه با نسل پیشین خود است اما همچنان برچسب قیمتی 15 دلاری دو سال پیش را حفظ کرده است.

مشخصات دستگاه رطوبت‌ساز می‌جیا 2 شیائومی

مدل پیشین این محصول ظرفیتی 4 لیتری داشت و قادر بود تا 36 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و مشکل پر کردن مداوم مخزن آب را از میان برده بود. با این حال شیائومی در رطوبت‌ساز جدید حجم مه یا رطوبت تولیدی را از 280 میلی‌لیتر در ساعت به میزان 300 میلی‌لیتر در ساعت ارتقا داده است.

گفتنی است که این محصول مجهز به یک هسته سرامیکی اتمیزه شده است که کمک می‌کند دستگاه رطوبت‌ساز جدید شیائومی ذرات آب را مسدود کند. ویژگی مذکور باعث می‌شود تا این محصول آبرسانی بهتری را فراهم کند.

همچنین برخلاف مدل پیشین، کاربر این دستگاه نیازی نیست تا برای پر کردن مخزن آب در آن را باز کند. این مدل همچنین برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر از چرخش 360 درجه نیز برخوردار است. این در حالی است که مدل پیشین رطوبت تولید شده را تنها در یک جهت رها می‌کرد.

علاوه بر موارد مذکور، محصول جدید شیائومی تا 99.9 درصد ضد باکتری است، در نتیجه از رشد باکتری و میکروب در مخزن آب جلوگیری می‌کند. همینطور برخلاف مدل پیشین میزان آب موجود در آن از طریق یک بخش شفاف روی بدنه به صورت دیداری قابل مشاهده است.

در پایان گفتنی است که این محصول با ظرفیت 4 لیتری قادر است تا 30 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و هم اکنون در بازار چین قابل تهیه است اما اطلاعاتی از عرضه جهانی آن در دست نیست.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/03/xiaomi-launched-mijia-humidifier-2-in-china-market

javad ganji بازدید : 34 چهارشنبه 26 مرداد 1401 نظرات (0)

آلن پان، یک مهندس و یوتیوبر مستقر در لس آنجلس، دستگاهی را از یک لوله بلند و چهار پایه پلاستیکی متصل به یک برد کنترل ساخته است که به مارها اجازه می دهد راه بروند. در ویدیویی که او منتشر کرده است، ماری دیده می شود که با کنجکاوی سرش را از انتهای دستگاه بیرون میاورد و با آرامش در اتاق حرکت می کند. پان گفت که می‌خواهد پاهای مارها را پس دهد.چرا مارها پا ندارند؟حدود ۱۵۰ میلیون سال پیش، مارها پاهای قابل مشاهده ای داشتند، اما آنها به دلیل یک جهش ژنتیکی به گونه ای تکامل یافتند که پاهای خود را از دست دادند. حتی امروزه، برخی از مارهای پیتون دارای استخوان‌های پاهای ریز درون بدن خود هستند که اگرچه خیلی کوچک است، اما تنها باقیمانده چیزی است که زمانی مفید بوده است.

 
چرا مارها پا ندارند؟

اسکینک سه انگشتی غربی

آلن پان می گوید: «من واقعاً برای مارها احساس بدی دارم. آنها پاهای خود را از دست داده اند و هیچ کس حتی سعی نمی کند آنها را برگرداند؛ هیچ کس به جز من.» پان از اسکینک سه انگشتی غربی (Chalcides striatus)، گونه ای از مارمولک با چهار پای ریز که به طرز چشمگیری شبیه به مارهاست الهام گرفت.چرا مارها پا ندارند؟پس از آزمایش یک نمونه اولیه ناموفق بر روی یک اسباب‌بازی مار پرشده، پان سیستمش را از چهار پایه رباتیک ساخت، که هر کدام به موتورهای متصل به یک برد کنترل مجهز شده‌اند که به‌طور خودکار دور یک مسیر حرکت می‌کنند. پاها را می توان به صورت بی سیم با استفاده از یک برچسب کوچک که روی یک جاکلیدی نصب شده است فعال کرد و روی لپ تاپ برنامه ریزی کرد.چرا مارها پا ندارند؟پان طرحی را می‌خواست که مار بتواند هر زمان که خواست از دستگاه خارج شود تا برخلاف میل خود مجبور به ماندن در دستگاه نشود، که غیراخلاقی بود. بنابراین بدنه مرکزی ربات از یک لوله پلاستیکی بلند با دهانه هایی در دو انتها ساخته شده است. پان همچنین از فروشگاه حیوانات خانگی محلی دیدن کرد تا بتواند نحوه راه رفتن یک خزنده را تماشا کند و ربات را طوری برنامه ریزی کند که متناسب با حرکت آنها باشد. او گفت: «با این داده های بصری، من توانستم نحوه راه رفتن یک مار را در صورتی که پا داشته باشد بازسازی کنم.»چرا مارها پا ندارند؟

چرا مارها پا ندارند؟در ویدیو منتشر شده، ماری را می‌توان دید که زبانش را بیرون آورده است، نشانه‌ای از اینکه تلاش می‌کند تا حسی از محیط اطرافش پیدا کند. پان در پایان ویدیو خود گفت که ۱۵۰ میلیون سال اشتباهات تکاملی را در یک روز معکوس کرد.

منبع:

https://rooziato.com/1401412051/inventor-develops-bizarre-four-legged-robot-allows-snakes-walk/

javad ganji بازدید : 139 سه شنبه 25 مرداد 1401 نظرات (0)

اگرچه گوگل در این چند سال پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه نموده اما هنوز هم دستیار صوتی این شرکت عاری از هرگونه شخصیتی است. از همین رو اهالی مانتین ویو در سال گذشته از تمایل خود برای روح بخشیدن هرچه بیشتر به دستیار صوتی سخن گفتند و اعلام کردند که این اقدام می تواند به تعامل هرچه بهتر و راحت تر کاربر با «اسیستنت» منجر شود. این شرکت حتی در نظر داشت تا داستان کودکی را هم برای آن توسعه دهد اما با وجود همه این اطلاعات، ایده مورد اشاره هیچگاه به ثمر ننشست.

حال به نظر می رسد که غول جستجوگر برنامه های اولیه خود را از یاد نبرده و هنوز در تلاش است تا آن را به واقعیت تبدیل کند. در آخرین اقدام صورت گرفته، گوگل یکی از هنرمندان گذشته بخش فیلم نامه مصور کمپانی مشهور «پیکسار» را به استخدام خود در آورده که در کارنامه خود همکاری در قالب پروژه هایی نظیر انیمیشن های «شجاع دل» و «دانشگاه هیولاها» را داراست.

«اما کوتز» در مورد همکاری خود با گوگل گفت:

 

گوگل یکی از هنرمندان پیشین بخش فیلم نامه مصور کمپانی مشهور «پیکسار» را به استخدام خود در آورده است

«اسیستنت» راهی مبتنی بر گفتگو و مکالمه را برای دسترسی به هر آنچه که گوگل قادر به انجام آن است، در اختیار شما قرار می دهد و «تیم شخصیت» هم در هر کجا لازم باشد شور و شعف را به آن خواهد افزود.وظیفه ما به عنوان «تیم شخصیت» این است که به دستیار صوتی «اسیستنت» در بیان مطالب با چاشنی شوخی و سرگرمی کمک کنیم.

 

گفتنی است تنها با اتکا به مطالب بیان شده نمی توان برداشت کرد که آیا گوگل هنوز ایده داستان پردازی برای شخصیت «اسیستنت» را در سر دارد یا خیر اما مسلماً کمپانی مورد اشاره کماکان در حال توسعه شخصیت منحصر بفردی برای هوش مصنوعی توسعه یافته اش است.

منبع:

https://digiato.com/article/2017/04/10/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c

javad ganji بازدید : 42 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)

طبق گزارشی که اخیراً شرکت امنیت سایبری Seon منتشر کرده است تعداد حملات سایبری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان دهنده افزایش ناامنی در فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از کاربران در فضای مجازی بارها گزارش‌هایی را از افشای اطلاعات خود و یا حملات مهاجمان سایبری منتشر کردند. این موضوع نشان دهنده افزایش ناامنی در فضای مجازی است. اکنون یک شرکت امنیت سایبری در جدیدترین تجزیه و تحلیل خود اعلام کرد از سال گذشته تاکنون تعداد این حملات نیز دو برابر شده است. البته تعداد کاربران اینترنت نیز در این مدت به صورت نسبتا آرام افزایش داشته است.

با توجه به رشد حملات سایبری امکان وجود این حملات حتی برای کاربران عادی نیز وجود دارد. مهمترین حملات گزارش شده نیز باج افزار، فیشینگ و بدافزار است. باج افزار نوعی نرم افزار محسوب می شود که در آن هکرها با تهدید به افشای اطلاعات مبلغی را درخواست می کنند.

فیشینگ نیز از روش های فریبنده کلاهبرداری به حساب می آید. به این ترتیب که صفحاتی مشابه صفحه سایت های اصلی در اختیار افراد قرار داده می شود و در این حالت مهاجم می تواند اطلاعاتی مانند رمز کارت بانکی و رمز حساب کاربری را در اختیار بگیرد. یکی از حملات متداول سایبری مربوط به محیط های ناامن ابری است که البته در حال حاضر چندان رواج ندارد و به گفته شرکت Seon تنها در کمتر از یک درصد موارد اتفاق میافتد. پس از این نوع حمله نقص های نرم افزاری و حملات روز صفر نیز قرار دارند که در رده های پایه و به ندرت اتفاق می افتند.

 در حال حاضر بسیاری از شرکت ها از روش های مختلف ایمن برای افزایش امنیت کاربران استفاده می کنند. از مهمترین روش های افزایش امنیت بروز نگهداری سیستم عامل، اپلیکیشن‌ها و مرورگرها است. همچنین انتخاب گذرواژه های قوی و یا انتخاب احراز هویت دو مرحله ای می تواند باعث امنیت حساب کاربران شود.

منبع:

https://techna.news/the-number-of-cyber-attacks-has-doubled-since-last-year.html

javad ganji بازدید : 28 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

ربات هوشمند ژاپنی TX SCARA مبتنی بر هوش مصنوعی قفسه‌های فروشگاه را با دقت رصد کرده و ردیف‌هایی که نیاز به شارژ شدن داشته باشند را با محصولات جدید پر می‌کند.

خرده‌فروشی ژاپنی فمیلی مارت (FamilyMart) با همکاری شرکت Telexistence در حال ساخت و راه‌اندازی ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند کارهای داخلی 300 فروشگاه بزرگ ژاپن از جمله تامین کالا قفسه‌های آن‌ها را انجام دهند.

همانطور که شرکت Telexistence مستقر در توکیو، به نقل از بلومبرگ در بیانیه خود توضیح می‌دهد، این ربات‌ها برای دوباره پر کردن نوشیدنی یخچال‌ها طراحی شده‌اند و اکنون در حال تولید انبوه هستند.

آن‌ها اواخر این ماه در فروشگاه‌های FamilyMart ژاپن نصب می‌شوند و به کارگران کمک می‌

ربات‌های TX SCARA تا حد زیادی مستقل و خودران هستند اما در صورتی که با مشکلی مواجه شوند، گزینه‌ای برای کنترل از راه دور آن‌ها فراهم شده است. Telexistence همچنین توضیح می‌دهد که هر دستگاه از آن‌ها می‌تواند معادل یک تا سه ساعت کار نیروهای انسانی هر فروشگاه را انجام دهد.

«توموهیرو کانو»، مدیر کل FamilyMart توضیح می‌دهد که از این زمان ایجاد شده جدید، می‌توان برای بهبود خدمات مشتریان و ارتقا سطح فروشگاه استفاده کرد.

FamilyMart برای کارهای ربات، تعمیر و نگهداری از آن‌ها و همچنین پشتیبانی از راه دور که در صورت نیاز از طریق هدست واقعیت مجازی انجام می‌شود، به Telexistence هزینه‌ای پرداخت می‌کند. با این حال، Telexistence توضیح می‌دهد که ربات‌ها می‌توانند در 98 درصد مواقع بدون کمک نیروی انسانی کارهای خود را انجام دهند.

همچنین باید اشاره کرد که مایکروسافت و انویدیا نیز به عنوان دو غول حوزه فناوری ایالات متحده، در توسعه ربات TX SCARA با Telexistence همکاری کرده‌اند. در واقع، بازوهای ربات از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson انویدیا برای پردازش اطلاعات و از زیرساخت ابری Azure مایکروسافت برای ثبت و ارجاع داده‌های خود استفاده می‌کند.

FamilyMart در سراسر ژاپن 16 هزار فروشگاه دارد، اما Telexistence و مایکروسافت قصد دارند تا از این فناوری در سراسر جهان استفاده شود. به همین منظور، Telexistence قصد دارد در مرحله بعدی، بیش از 150 هزار دستگاه را به فروشگاه‌های مستقر در ایالات متحده تحویل دهد.

منبع:

 https://digiato.com/article/2022/08/11/robot-arms-are-replacing-shelf-stockers-in-japans-convenience-stores

کنند. همچنین این ربات‌ها به‌نوعی می‌توانند مشکل کمبود نیرو بالقوه را برطرف کنند. در ویدیو زیر، طراحی و کاربردهای این ربات که TX SCARA نام دارد، دیده می‌شود.

javad ganji بازدید : 43 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (0)

در سال ۲۰۲۱، تمدن بشری چندین برنامه اکتشافی را در خاک مریخ انجام داد. اعتقاد بر این است که رسیدن انسان به سیاره سرخ یک اما و اگر نیست، و تنها بحث زمان در میان است، اینکه چه زمان انسان ها برای اولین بار پا به مریخ خواهند گذاشت. ایلان ماسک، یکی از غول‌های پیشرو که سفرهای فضایی را ارائه می‌کند، هم برای کارهای تجاری و هم تفریحی، درباره تلاش‌های خود در اکتشافات فضایی صحبت کرده و فکر می‌کند که به زودی می‌توانیم به مریخ سفر کنیم. ساعت ایلان ماسک که این طور می گوید.

 

 

Behrens B025 MARS؛ طرح پروژه ONE

Behrens این ساعت را از صفر شروع کرد تا زمان هر دو سیاره به طور همزمان نشان دهد. این ساعت علاوه بر اینکه زمان واقعی زمین و مریخ را نشان می دهد، مناطق زمانی مختلف هر سیاره را نیز دارد.

 

۲۴ ساعت برابر با یک روز در زمین است. اما یک روز در مریخ بیشتر از یک روز ما در زمین طول می کشد. به همین دلیل است که یک شبانه روز در مریخ ۲۴ ساعت و ۳۷ دقیقه است.

این ساعت با یک عدد ۲۴ ساعته زمان مریخ را مشخص می کند و به طور خودکار ۳۷ دقیقه در طول روز را اضافه می کند.

بهرنز این ساعت را این گونه توصیف می‌کند:

«ویژگی این مدل این است که زمان در «ساعت‌ها» و «دقایق» توسط سیستم ۴ غلتکی (برای ساعت‌ها و دقیقه‌های زمین و مریخ) نمایش داده می‌شود.»

طبق وب سایت رسمی Behrens، قیمت این ساعت ۹۱۲۵ دلار است، اما متأسفانه می دانیم که اکنون موجودی آن تمام شده باشد.

در سال ۲۰۲۱، با رسیدن پروژه‌های فضایی کشورهای مختلف به مریخ و اکتشاف آن، BEHRENS تصمیم گرفت با توسعه پروژه فضایی خود، از پروژه‌های فضایی انسان‌ها قدردانی کند.

منبع:

https://rooziato.com/1401408334/%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%88-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b7/

javad ganji بازدید : 36 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)
داک لولر (Dock Leveller) نوعی امکانات صنعتی میباشد که برای سهولت در حمل و نقل توشه به کار گیری می گردد و از یک کاغذ متحرک ساخته شده که به طور یک بالا بر شغل می نماید و می تواند بارهای بسیار هنگفت را به سمت بالا یا این که تحت جا به جا نماید.
شاید هنگام حمل توشه، بارها با این گزینه مواجه گردیده باشید که اختلاف طول در بین مکانی که بارها قرار دارا‌هستند و کف وسیله نقلیه وجود دارااست؛ به طور طبیعیً جابجایی کالاهای بسیار هنگفت با وجود اختلاف طول، کاری مشقت بار خواهد بود. امکانات داک لولر، دقیقاً برای همین مراد پیاده سازی گردیده اند و با همت سریع خویش موجب سهولت در جابجایی کالاها می‌شوند.

وجود اشکال داک لور برای حصول و کارهایی که با جا به جایی کالاهای هنگفت و با تعداد بالا رمز و عمل دارا‌هستند، ضروری میباشد؛ انبارهای ذخیره و حفظ متاع، فریزر های ذخیره مواد غذایی، اسکله ها، بنادر و گمرک، مهم‌ترین جای هایی می باشند که روزمره تعداد متعددی محصول با تناژ بالا در آن‌ها مبادله می‌گردد. وسایل نقلیه هنگفت که دراین جا ها بارگیری می نمایند با به کار گیری از امکانات داک لولر، سرعت شغل خویش را ارتقاء می‌دهند.

داک لولر در گونه های و سبک های متنوع در بازار وجود دارا هستند و هر مورد دارنده مختصات معینی می‌باشند؛ این دستگاه ها از چگونگی بالایی منتفع می‌باشند و حداکثر ایمنی را در هنگام بارگیری یا این که تخلیه محصول برای یوزرها فرآهم می نمایندشغل با دستگاه داک لولر بسیار بی آلایش میباشد البته نیاز به مهارت کافی داراست. این امکانات، مصرف انرژی را تا حد متعددی کاهش میدهند.
داک لولرها امکانات جانبی بارگیری گونه های جنس می باشنداستعمال از این امکانات صنعتی تحت عنوان یک راهکار معمولی و کارآمد در بخش اعظمی از صنعت های با استقبال رو به رو گردیده است؛ روشی که برای انبارهای خرد، کارخانه های والا، کارگاه ها و ... مطلوب میباشد و برای مجموع وسایل نقلیه هنگفت ، کامیونت ها، تریلی ها و بقیه ماشین های حمل توشه قابل به کار گیری میباشد.


گونه های داک لولر به طوری پیاده سازی گردیده اند که با سیستم های وسایل نقلیه و معماری ساختمان های متعدد سازش دارا هستند. این امکانات برای حمل کالاهای بسته بندی گردیده و طیف کلان ای از محصول ها کاربرد دارا‌هستند. صنعت لجستیک، انبارداری، ذخیره سازی متاع، ساخت کنندگان مواد غذایی، صنعت ایجاد و ...، امنیت حمل کالاهای خویش را با به کارگیری از داک لولر تأمین می نمایند.
داک لور تلسکوپی نوعی از داک لولر میباشد که بر پایه ی سیستم هیدرولیکی کار می نماید و در بعدها و اندازه های متعدد با گنجایش بارگیری متنوع و مبتنی بر با نیاز مشتریان ساخته می‌شود. این امکانات قابل شستشو می باشند و با بها مطلوب در دسترس می‌باشندمنفعت وری و کارآیی بالا، ضمانت ایمنی بارگیری و تخلیه توشه و کیفیت عالی مهمترین مختصات داک لولر تلسکوپی می باشند.

داک لولر تلسکوپی مجهز به یک سنسور چشمی میباشد که به صورت اتوماتیک میتواند سطح وسیله نقلیه را تشخیص دهد و طول را بر حسب آن تهیه نماید. این امکان از آمدن زخم توسط نقلیه و کالاها خودداری می نماید. این نوع داکر لولر برای کالاهای بسیار هنگفت ، مورد قابل قبولی خواهد بود.

گنجایش بارگیری با داک لولر تلسکوپی نزدیک به 60 تا 100 کیلو نیوتن میباشد با این درحال حاضر، قابلیت و امکان جابه جایی بارهای هنگفت خیس نیز با این داک لولر وجود دارااست. هنگام بارگیری یا این که تخلیه توشه، سطح داک لولر به طور شناور به سمت بالا یا این که ذیل تکان می نماید تا بتواند طول استاندارد را تهیه نماید. شیب و زاویه پایانی داک لولر تلسکوپی با دقت به حالت کاری تهیه و تنظیم میگردد.


خصوصیت های اشکال داک لولر چیست؟
ایمنی بارگیری با به کار گیری از امکانات داک لولر تأمین میشوداشکال داک لولر مجهز به سیلندرهای منحصر به فرد در اختیار گرفتن جنبش دستگاه می‌باشند که اکثر زمان ها برای موردها اضطراری یک سیلندر جانبی مازاد نیز برای دستگاه تعبیه می‌شود. سطح داک لولر را می شود به شکل دستی نیز تهیه و تنظیم نمود.

امکانات داک لولر مجهز به یک پوشش ضد لغزش میباشند که تحت عنوان یک محافظ در سطح قرار گرفته و از سُر تناول کردن کالاها به خصوص در سطح شیب دار خودداری می نماید. این امکانات را به راحتی می اقتدار در وضعیت آب و هوایی گوناگون به شغل پیروزی. مهندسان و صنعتگرانی که از گونه های داک لولر برای تخلیه بارهای خویش به کارگیری کرده اند نظریه دارا هستند این امکانات یکی شایسته ترین دستگاه های صنعت لجستیک می‌باشند که سرعت حمل و نقل متاع را ارتقاء میدهند.
javad ganji بازدید : 36 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)

سازمانی واقع در کالیفرنیا تصمیم دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی ارتباطات موجود در دنیای حیوانات را رمزگشایی کند و به یکی از خیال‌انگیزترین خواسته‌های بشر یعنی صحبت با حیوانات جامه عمل بپوشاند؛ پروژه‌ای که ظاهرا با تردید شماری از دانشمندان نیز همراه شده است.

white

قبل از بررسی این پروژه جالب توجه، ابتدا دو دلفین را مدنظر قرار دهید که پس از مشاهده دو حرکت دست از سوی مربی‌شان به معانی «با یکدیگر» و «خلق کردن» زیر آب می‌روند و پس از رد و بدل کردن اصواتی به سطح آب بازمی‌گردند و حرکت جدیدی را انجام می‌دهند.

به گفته «ازا رسکین» این نمونه تعاملی دلفین‌ها اثبات نمی‌کند که زبانی در این بین وجود دارد، اما قطعا روی این مورد تاکید دارد که اگر دلفین‌ها به یک متد غنی و نمادین از ارتباط دسترسی داشته باشند، صحبت کردن با آنها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

گفتنی است که رسکین مدیر و یکی از موسسان «پروژه گونه‌های زمین» (ESP) است. این گروه غیرانتفاعی هدف بلندپروازانه‌ای دارد: رمزگشایی ارتباطات غیر انسانی با به کارگیری نوعی از هوش مصنوعی که «یادگیری ماشین» نام دارد.

این سازمان طی سال 2017 و با کمک‌های مالی افرادی نظیر «رید هافمن»، یکی از موسسان لینکدین تاسیس شد و نخستین مقاله علمی آن نیز در دسامبر گذشته منتشر شد.

چنین پروژه‌ای در صورت موفقیت تاثیر بسیار عظیمی بر دنیا خواهد گذاشت، برای مثال انتشار آلبوم «آواز وال‌ها» در سال 1970 باعث به وجود آمدن جنبشی شد که در نهایت توانست از شکار تجاری وال‌ها جلوگیری کند، حال تصور کنید اگر چیزی شبیه گوگل ترنسلیت برای حیوانات ساخته شود چه نتایجی در پی خواهد داشت.

نحوه مطالعات و اقدامات ESP برای ایجاد ارتباط با حیوانات

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، درک حیوانات طی اعصار متمادی یکی‌ از دل‌مشغولی‌های همیشگی بشر بوده است. امروزه ما می‌دانیم حیوانات مختلف برای ایجاد ارتباط با هم سیستمی از اصوات و علائم خاص را مورد استفاده قرار می‌دهند.

برای مثال نخستی‌سانان اصوات هشدارآمیز خاصی را به کار می‌برند که نوع آنها بسته به نوع خطر متفاوت است. دلفین‌ها از طریق صدای سوت منحصر به فردی یکدیگر را خطاب قرار می‌دهند و برخی پرندگان قادرند با انتخاب قسمت‌هایی از آوازشان و تنظیم دوباره آن قسمت‌ها پیام متفاوتی را ارسال کنند.

با این حال به عقیده اکثر دانشمندان این نوع ارتباطات را نمی‌توان به عنوان زبان تلقی نمود، همچنین برای آنکه خیال‌تان راحت شود باید گفت هیچ نوع ارتباطی در دنیای حیوانات وجود ندارد که با معیارها یا تعریفات موجود از «زبان» همخوانی داشته باشد.

تا همین اواخر رمزگشایی اصوات ارتباطی حیوانات عموما با روش خسته‌کننده مشاهده و نظارت صورت می‌گرفت اما اکنون محققان حاضر در این پروژه می‌توانند با بهره‌گیری از یادگیری ماشین، حجم هنگفتی از داده‌ها را بررسی کنند.

برقراری ارتباط با حیوانات از طریق هوش مصنوعی

لازم به ذکر است که برخی اعضای سازمان ESP مانند پروفسور «الود بریفر» پیش‌تر در پروژه‌های مرتبطی برای درک حیواناتی نظیر خوک‌ها، جوندگان و نهنگ‌ها حضور داشته‌اند اما رویکرد کلی ESP با پروژه‌های دیگر متفاوت است زیرا آنها قصد دارند به جای ارتباط با یک یا چند گونه از حیوانات، با تمامی آنها ارتباط برقرار کنند.

به گفته رسکین «یادگیری ماشین» پیش از این هم نشان داده بود که توانایی درک زبان‌های دور انسانی را داراست و می‌تواند این کار را بدون هیچ گونه دانش اولیه از زبان مبدا یا مقصد به انجام برساند.

فرایند یادگیری ماشین برای درک زبان‌های انسانی با توسعه الگوریتمی آغاز شد که نمایانگر واژه‌ها در یک محیط فیزیکی بود. داخل این تمثال هندسی آکنده از ابعاد، فاصله و جهت میان نقاط (واژه‌ها) تشریح کننده این بود که نقاط مذکور چطور به لحاظ معنایی با یکدیگر ارتباط دارند.

برای مثال واژه «پادشاه» با واژه «مرد» دارای ارتباط معنادار است، همچنین فاصله و جهت این دو کلمه مذکور با فاصله و جهت واژگان «ملکه» و «زن» یکسان است.

برقراری ارتباط با حیات وحش از طریق هوش مصنوعی

در ادامه مشخص شد که اشکال هندسی شکل گرفته میان این نقاط یا کلمات در زبان‌های مختلف یکسان هستند. سپس در سال 2017 دو گروه مستقل از محققان تکنیکی را شناسایی کردند که با هم‌تراز کردن این اشکال هندسی در 2 زبان، عملکرد ترجمه فراهم می‌شد.

برای مثال محققان اگر قصد ترجمه از انگلیسی به اردو را داشتند فقط کافی بود تا نزدیک‌ترین نقاط لغوی دو زبان به لحاظ معنایی را بیابند و اشکال هندسی ایجاد شده توسط الگوریتم را هم تراز کنند تا به ترجمه نسبتا خوبی دست پیدا کنند.

در نهایت سازمان ESP برای ارتباط با حیوانات نیز در پی ایجاد همین شکل از الگوریتم‌های فراگیر است، با این تفاوت که به جای زبان دوم از اصوات حیوانات استفاده خواهد شد. البته این امر مشکلات و پرسش‌های عدیده‌ای را به همراه خواهد داشت.

مشکلات پیش روی سازمان ESP در مسیر برقراری ارتباط با حیوانات

یکی از مشکلات موجود در زمینه مذکور این است که ما نمی‌دانیم حیوانات دنیای اطراف خود را چطور تجربه می‌کنند، همچنین به درستی مشخص نیست که حیوانات چطور مواردی مانند غم یا لذت را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

از سوی دیگر نحوه ارتباطات میان حیوانات نیز به هیچ عنوان محدود به اصوات نیست، طوری که برای مثال زنبورها جهت خبردار کردن بقیه از موقعیت یک گل نوعی جنبش یا رقص خاص را به انجام می‌رسانند. در نتیجه سازمان ESP برای ترجمه حالات مختلف ارتباطی نیازمند روش‌های متفاوتی است.

با این وجود رویکرد رسمی ESP بدین گونه‌ است که ابتدا مشکلات کوچک‌تر را از میان بردارند و سپس سراغ پرسش‌های دشوارتر بروند.

در همین راستا سازمان ESP ابتدا در نظر دارد تا یک یادگیری ماشین خودکنترلگر را روی داده ضمیمه اعمال کند تا به شکل خودکار درک شود حیوان مشغول چه کاری است (برای مثال استراحت می‌کند، غذا می‌خورد و غیره). در مرحله بعدی داده‌های صوتی نیز افزوده خواهند شد تا مشخص شود آیا می‌توان معانی خاصی را برای اصوات مرتبط با یک رفتار در نظر گرفت یا خیر.

برقراری ارتباط با حیات وحش از طریق هوش مصنوعی

البته گفتنی است که دانشمندانی مانند «رابرت سی‌فارث» نیز وجود دارند که طبق عقیده آنها چنین طرحی امکان‌پذیر نخواهد بود. سی‌فارث که پروفسور روانشناسی بازنشسته از دانشگاه پنسیلوانیا است، بیش از 40 سال رفتار اجتماعی و ارتباطات صوتی نخستی‌سانان را در محیط زندگی‌شان مورد مطالعه قرار داده است.   

البته وی تماما مخالف این پروژه نیست و عقیده دارد که یادگیری ماشین می‌تواند در زمینه شناسایی مجموعه اصوات یک حیوان مفید واقع شود، اما با این وجود نسبت به کارکرد آن در حوزه کشف معانی و عملکرد اصوات مذکور چندان خوش‌بین نیست.

استدلال وی این گونه است که حیوانات با وجود برخورداری از اجتماعات پیچیده، برخلاف انسان‌ها مجموعه اصوات بسیار کوچک‌تری را دارا هستند، به همین دلیل یک صدای خاص ممکن است در شرایط متفاوت معانی مختلفی به همراه داشته باشد.

برقراری ارتباط با حیات وحش از طریق هوش مصنوعی

وی همچنین معتقد است که بسیاری از موارد دیگر مانند سلسله مراتب اجتماعی و نحوه فراخوان‌های انجام شده هم باید مورد توجه قرار بگیرند، به بیان ساده‌تر سی‌فارث باور دارد که هوش مصنوعی به تنهایی برای این پروژه کافی نیست و محققان باید حیوانات را در محیط زیست بومی‌شان مورد مطالعه قرار دهند تا شانس موفقیت پروژه را هم افزایش دهند.

با این تفاسیر در پایان باید گفت رسکین نیز این مورد را پذیرفته که هوش مصنوعی ممکن است برای رمزگشایی ارتباطات میان حیوانات کافی نباشد. اما وی با ارجاع به تحقیقات انجام شده در خصوص حیواناتی که نحوه ارتباطشان ورای تصورات انسان بوده است گفته که در مرحله فعلی از تحقیقات ESP موانع موجود کمک کرده‌اند تا داده‌های کافی جمع‌آوری و تحلیل شوند، مواردی که در کنار درک محدود انسانی مثل همیشه ابزار پیشرفت محسوب می‌شوند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/03/is-it-possible-to-communicate-with-animals-through-ai

javad ganji بازدید : 33 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

سامسونگ می‌گوید DRAM جدیدی توسعه داده که برای کارت‌های گرافیک قدرتمند امکان پشتیبانی از نرخ پردازش داده تا ۱٫۱ ترابایت را فراهم می‌کند. سامسونگ امروز اخباری از توسعه‌ی DRAM جدید خود از نوع GDDR6 با نرخ انتقال ۲۴ گیگابیت‌برثانیه منتشر کرده است.

غول فناوری کره‌ای می‌گوید این بدان معنا است که یک کارت گرافیک قدرتمند می‌تواند با کمک این تراشه نرخ پردازش داده ۱٫۱ ترابایت را پشتیبانی کند که این مقدار با پردازش ۲۷۵ فیلم با کیفیت Full HD به‌طور هم‌زمان در یک ثانیه برابر خواهد بود.

سامسونگ در ادامه توضیح داد که DRAM جدید از تراشه‌های 16 گیگابیتی تشکیل شده که از نود پردازشی ۱۰ نانومتری نسل سومی بهره‌مند می‌شوند و همچنین از لیتوگرافی فرابنفش عمیق (EUV) در روند تولید آن‌ها استفاده کرده است.

علاوه‌براین، سامسونگ با به‌کارگیری فلزات با کاپای بالا (High-‌‌k) در ساخت پایه‌ی گیت تراشه‌ی جدید خود یا استفاده از فلزاتی به‌ غیر از دی‌اکسید سیلیسیم، از نگه‌داری شارژ بیشتر توسط گیت اطمینان حاصل کرده است.

سامسونگ معتقد است که این فرایند باعث می‌شود جدیدترین DRAM این شرکت ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی DRAM قبلی (یعنی 18Gbps GGDR6) پردازش‌ها را انجام دهد.

تراشه‌ی حافظه‌ی جدید سامسونگ جدیدترین استانداردهای GDDR6 DRAM تنظیم‌شده توسط شورای مشترک مهندسی دستگاه‌های الکترونیکی (JEDEC) را رعایت می‌کند. این شورا مسئول تبیین استانداردهای جهانی برای تراشه‌های حافظه تلقی می‌شود. بنابراین، سامسونگ تأکید کرد که تولیدکنندگان شتاب‌دهنده‌های گرافیکی و هوش مصنوعی می‌توانند با خاطری آسوده آن را در محصولات خود به‌کار بگیرند.

از سویی دیگر، سامسونگ گفت در این تراشه برای بهره‌وری بیشتر انرژی روش مقیاس‌بندی پویای ولتاژ را اضافه کرده است که می‌تواند ولتاژ را در زمان کار کردن تا حد ۱٫۱ ولت پایین بیاورد، در‌حالی‌که پایین‌ترین نرخ قبلی ۱٫۳۵ ولت ثبت شده است. درنهایت، این قابلیت باعث خواهد شد که باتری لپ‌تاپ‌ها بهینه‌تر مصرف شوند و زمان شارژدهی بیشتری داشته باشند.

 

در ادامه شرکت کره‌ای گفت که قصد دارد به‌زودی فرایند راستی‌آزمایی DRAM جدیدش را با یک شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی آغاز کند و بهترین همتای گرافیکی را برای به‌کارگیری در سیستم‌های نسل بعدی خود و قرارگیری در کنار این تراشه، انتخاب کند.

سامسونگ انتظار دارد که بازار DRAM گرافیکی با کارایی بالا در هر سال با رشد دو رقمی همراه باشد. همچنین، پیش‌بینی می‌کند که تراشه ۲۴ گیگابیت‌برثانیه‌ای جدیدش در کامپوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و همچنین در رایانش‌های پیچیده، وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه خودران مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech/384253-samsung-gddr6-dram-24gbps-speed-graphics/

javad ganji بازدید : 37 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

حال تحلیلگران نظرات متفاوتی را مطرح کرده و البته اکثر آنها معتقدند که تصویر مورد بحث، به نمایشگاه IFA امسال در برلین مربوط بوده و هوآوی در آنجا از محصول یا سرویس جدید خود رونمایی خواهد کرد.

بر اساس یکی از تحلیل های موجود، شرکت چینی در حال توسعه یک چیپ مجزا با توانایی پردازش و کنترل هوش مصنوعی است که می تواند قابلیت های AI را علاوه بر پلتفرم های موبایل، به کامپیوترها یا سایر ابزار نیز بیاورد.

هوآوی با توسعه دستیار اختصاصی خود به رقابت با رهبران بازار می پردازد

اما گروه دیگری از متخصصان صنعت بر این باورند که با توجه به حضور قدرتمند رقبا در حوزه دستیارهای صوتی هوشمند و عدم ارائه محصولی مشابه توسط هوآوی، این کمپانی دستیار مجازی اختصاصی خود را توسعه داده و قصد دارد آن را در نمایشگاه IFA 2017 به بازار معرفی کند. در این میان هوآوی با استفاده از عبارت «فراتر»، احتمالاً به برتری محصول خود نسبت به گزینه های موجود تاکید کرده است.

به هر حال کمپانی مورد بحث که تا چند سال پیش به خاطر تولید اسمارت فون های ارزان قیمت مشهور بود، حالا به یکی از بازیگران اصلی صنعت موبایل تبدیل شده و حتی در یکی از اظهارات اخیر خود ادعا کرده که پرچمدار بعدی هوآوی به اسم «Mate 10»، از آیفون 8 اپل نیز قدرتمندتر خواهد بود.

منبع:

https://digiato.com/article/2017/08/01/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%87%d9%88%d8%a2%d9%88%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%ae%d9%88

javad ganji بازدید : 36 دوشنبه 10 مرداد 1401 نظرات (0)

شرکت خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی گروه سیتی (CitiGroup) در گزارش جدید خود به متاورس پرداخت و توضیح داد که ارزش اقتصادی این فضای دیجیتال تا سال 2030 ممکن است به 13 تریلیون دلار برسد.

سیتی پس از گلدمن ساکس، مورگان استنلی و بنک آو امریکا جدیدترین غول حوزه بانکداری است که پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای برای متاورس ارائه کرده است. هرچند بسیاری هنوز نسبت به مفهوم متاورس و حضور در آن بدبین هستند، اما این شرکت در بیانیه خود توضیح می‌دهد که پتانسیل فوق‌العاده‌ای در آن مشاهده می‌کند.

افزایش کاربران و موارد استفاده متاورس

طبق تجزیه و تحلیل سیتی‌گروپ، متاورس در حال حاضر عمدتا به عنوان ترکیبی همه‌جانبه از پلتفرم‌های بازی آنلاین تعریف می‌شود که به طور خاص روی بازی تعاملی سه بعدی با دیگران یا واقعیت افزوده آفلاین متکی هستند. با این حال، این رویه در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد و این شرکت مالی پیش‌بینی می‌کند که پایگاه کاربران متاورس به 5 میلیارد نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

درک سیتی از متاورس بسیار گسترده‌تر از بازی و برنامه‌های واقعیت مجازی است و شامل چشم‌اندازهایی از جمله فناوری تولید هوشمند، تبلیغات مجازی، رویدادهای آنلاین مانند کنسرت‌ها و رمزارزهایی مانند بیت کوین است. با این حال، دستیابی به چنین فضایی زمان‌بر است، زیرا محیط پخش محتوای متاورس‌ احتمالا به «افزایش بازده محاسباتی بیش از 1000 برابر سطح امروزی» نیاز دارد.

در بیانیه این بانک آمده است:

«ما معتقدیم که متاورس‌ نسل بعدی اینترنت است و به جای اینکه یک محیط واقعیت مجازی باشد، دنیای فیزیکی و دیجیتال را به شیوه‌ای پایدار و جالب توجه ترکیب می‌کند.»

سیتی در ادامه گزارش 184 صفحه‌ای خود توضیح می‌دهد که متاورس‌ برای رسیدن به چشم‌انداز مورد انتظار آن‌ها تا سال 2030 به سرمایه‌گذاری قابل توجه و پیشرفت‌های فناوری نیازمند است. در گزارش 184 صفحه‌ای این شرکت به جنبه‌های متعدد متاورس پرداخته شده که شامل تعریفی از قلمرو مجازی، زیرساخت‌های آن، دارایی‌های رمزنگاری شده مانند NFTها، پول و DeFi و همچنین تغییرات تنظیم مقررات مربوط به دنیای مجازی هستند.
منبع:
https://digiato.com/article/2022/04/03/metaverse-may-be-worth-13-trillion

javad ganji بازدید : 28 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

مهندسان دانشگاه رایس با تزریق هوا به عنکبوت‌های مرده آنها را به ربات چنگک‌دار تبدیل و این حوزه تحقیقاتی جدید را «نکروباتیک» نامگذاری کردند. آنها ادعا می‌کنند که این عنکبوت‌های مرده می‌توانند به جایگزین ارزان، موثر و کاربردی در فناوری رباتیک فعلی تبدیل شوند.

white

 آزمایش پژوهشگران نشان می‌دهد عنکبوت‌های مرده می‌توانند بیش از 130 درصد وزن بدن خود (و گاهی اوقات بسیار بیشتر از آن) را بلند کنند.

مدت کوتاهی پس از اینکه «دنیل پرستون»، استادیار مهندس مکانیک، آزمایشگاه خود را در دپارتمان مهندس مکانیک «دانشگاه رایس» در سال 2019 تاسیس کند، او لحظه‌ای طلایی را تجربه کرد. «فای یاپ»، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک و یکی از اعضای تیم پرستون توضیح می‌دهد:

«ما ابتدا در حال جابجایی وسایل در آزمایشگاه بودیم که متوجه یک عنکبوت خمیده در لبه راهرو شدیم. ما واقعا کنجکاو شده بودیم که چرا عنکبوت‌ها پس از مرگ خود را جمع می‌کنند.»

این ایده به قدری برای آن‌ها جذاب بود که باعث شد تحقیقات ویژه‌ای برای آن انجام دهند که در نهایت منجر به تولید نوعی ربات عنکبوتی خاص شد که می‌تواند اشیا مختلفی را حمل و جابجا کند.

نحوه ساخت و آزمایش ربات عنکبوتی

یاپ در ادامه توضیح می‌دهد که عنکبوت‌ها مانند انسان‌های دارای جفت ماهیچه‌های متضاد (مانند ماهیچه دوسر بازو) نیستند. بلکه آن‌ها فقط دارای ماهیچه‌های خم‌کننده‌ای هستند که اجازه می‌دهد پاهایشان را به داخل خم کنند و آن‌ها را با فشار هیدرولیک به سمت بیرون بکشند. زمانی که عنکبوت‌ها می‌میرند، توانایی تحت فشار قرار دادن فعال بودن خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل جمع می‌شوند.

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه پرستون برای آزمایش خود از «عنکبوت‌های گرگی» استفاده کردند و با فرو کردن یک سوزن در محفظه پروزوما آن، موفق شدند تا یک برد مداری، اجسام دیگر و حتی عنکبوت دیگری را بلند کنند.

محفظه پروزوما بخشی از بدن ساختمان بدن عنکبوت‌ها محسوب می‌شود که مایع درونی آن‌ها را به سمت پاها می‌فرستد و باعث باز و بسته شدن آن‌ها می‌شود.

پرستون در ادامه توضیح داد که دریچه‌های داخلی محفظه هیدرولیک عنکبوت‌ها، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر کدام از پاها را به‌صورت جداگانه کنترل کنند و این موضوع مورد توجه تحقیقات آینده آن‌ها خواهد بود.

محققان همچنین اشاره کردند که عنکبوت‌های کوچک‌تر می‌توانند بارهای سنگین‌تری را نیز در مقایسه با اندازه خود حمل کنند. به همین صورت، هرچه عنکبوت بزرگتر باشد، در مقایسه با وزن بدن خود، بار کوچک‌تری می‌تواند جابجا کند. پرستون اشاره کرد که احتمالا در تحقیقات بعدی از عنکبوت‌های گرگی کوچک‌تری استفاده خواهند کرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/29/necrobiotics-dead-spiders-legs-robotic-grippers

javad ganji بازدید : 34 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

رقابت برای از سرگیری پرواز های مسافربری سوپرسونیک یا مافوق صوت نزدیک به دو دهه پس از بازنشستگی هواپیمای کنکورد (Concorde) روز دوشنبه وارد مرحله تازه ای شد پس از آنکه کمپانی هواپیماسازی Bombardier از دستاورد پرسرعت جدید خود و تایید ساخت جت مسافربری جدید خود خبر داد. این کمپانی کانادایی مدعی شده است که هواپیمای مسافربری در حال توسعه Global 8000 به «سریع ترین و دوربردترین جت تجاری جهان با هدف خاص» تبدیل خواهد شد. با ظرفیت تا ۱۹ مسافر، برد ۸,۰۰۰ مایل دریایی که معادل ۱۴,۸۰۰ کیلومتر است و حداکثر سرعت ۰.۹۴ ماخ، این هواپیما در سال ۲۰۲۵ وارد سرویس خواهد شد. اعلام ساخت سریع ترین هواپیمای جت مسافربری جهان پس از آن رخ می دهد که هواپیمای آزمایشی Global 7500 در مراحل آزمایش توانست از سرعت نور عبور کرده و به سرعت بیش از ۱.۰۱۵ ماخ برسد.

 

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

 

اریک مارتل، رییس و مدیرعامل کمپانی بمباردیه روز دوشنبه در بیانیه ای در این باره گفته است: «هواپیمای Global 8000 از قابلیت های خارق العاده هواپیمای Global 7500 سود برده و یک هواپیمای پرچممدار متعلق به عصر جدید را در اختیار مشتریانمان قرار خواهد داد». تست های پروازی برای Global 8000 از قبل روی نسخه های آزمایشی مذکور صورت گرفته است. کمپانی سازنده مدعی است که این هواپیمای جدید دارای ارتفاع کابین ۲,۹۰۰ فوتی خواهد بود. جت مسافربری مافوق صوت Global 8000 تنها یکی از تلاش های متعدد صورت گرفته برای افزایش سرعت هواپیماهای مسافربری در دو دهه اخیر و بدنبال بازنشستگی کنکورد است. سال گذشته، یونایتد ایرلاینز اعلام کرد که می تواند تا سال ۲۰۲۰ مسیرهای پرواز مافق صوت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، پس از اینکه قراردادی برای خرید ۱۵ جت مافوق صوت مسافربری امضا کرد.

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

همزمان، کمپانی Boom Supersonic که در کلرادو مستقر است در حال تکمیل تست های زمینی روی X-B1 بوده است، نمونه اولیه جتی به نام Overture که بین ۶۵ تا ۸۸ مسافر داشته و قصد دارد با هواپیماهایی تجاری با سرعت ۲.۲ ماخ، تنها در ۵۰۰ مسیر بین اقیانوسی پرواز کند. کمپانی فلوریدایی Aerion نیز تنها چند ماه پس از اعلام برنامه هایش برای ساخت یک جت مسافربری با سرعت بیش از ۴ ماخ به نام Aerion AS3 منحل شد.

منبع:

https://rooziato.com/1401387151/bombardier-confirms-launch-of-global-8000/

javad ganji بازدید : 38 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

گل و لای زمین های این روزهای اوکراین چسبندگی خاصی دارد به طوری که حتی واژه ای خاص برای این وقت از سال که سفر کردن در اوکراین دشوار می شود ابداع شده است، واژه bezdorizhzhya به معنای «وقتی دیگر جاده ای وجود ندارد». این زمان در واقع برهه ای از فصل بهار است که برف ها ذوب شده و همه چیز به گل و لای تبدیل می شود. بسیاری از این شرایط به عنوان سلاح مخفی اوکراین در مقابل تانک های روسی یاد کرده اند. جدای از گل و لای، حرکت کردن در زمین های اوکراین به هر ترتیب سخت تر از قبل شده است. اولکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت های اوکراین اوایل ماه جاری گفته بود که که ۲۵,۰۰۰ کیلومتر از جاده ها و ۳۰۰ پل در این کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته نابود شده اند.

 

خودرو اوکراینی آخرالزمانی SHERP که هیچ چیزی نمی تواند مانع آن شود

این شرایط را با جابجایی بیش از ۱۲.۸ میلیون نفر در اوکراین و درگیری های هوایی که هلیکوپترهای نجات را تهدید می کنند ترکیب کرده و بدین ترتیب ماموریت ها برای نجات دادن افراد گمشده دشوارتر از قبل می شود. اما اوکراین برای دور زدن این معضل یک سلاح مخفی دارد، خودرویی که پیشگام مرزهای آخر انسانیت است. خودرو موسوم به SHERP یک خودرو مناسب عملیات های جستجو و نجات در شرایط سخت است که توسط یک کمپانی اوکراینی فعال در زمینه ساخت خودروهای آبی خاکی ساخته شده و توانایی عبور از هر گونه عوارض زمینی را داراست. از همه مهم تر اینکه SHERP برای رفت و آمد در گل و لای طراحی شده و استاد این کار است. ماه گذشته بود که کمپانی سازنده که در کی‌یف مستقر است ناوگانی از این خودروهای پیشرفته را به سرویس اورژانس کشور تحویل داد تا توسط تیم های جستجو و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

 

خودرو اوکراینی آخرالزمانی SHERP که هیچ چیزی نمی تواند مانع آن شود

اکنون به سرعت این خودرو توانسته قابلیت های خود را نشان داده و توانسته بیش از ۱,۵۰۰ نفر را نجات داده و ۱.۳ میلیون نفر بیشتر را از مناطق جنگ زده تخلیه کند. ویکتوریا توردوخلب، مدیرعامل کمپانی اوکرانیی SHERP در این باره گفته است: «توصیف آن در چند کلمه دشوار است. توانایی هایش خارق العاده اند. این تنها خودرو در جهان است که می تواند به یکباره تغییر حالت دهد». و این توصیف درست است زیرا SHERP تنها خودرویی است که می تواند بالا برود، یدک کش باشد و شنا کند و در برخی موارد حتی با خرس ها نیز مقابله کند. بدنه خودرو به طور کامل نسبت به فضای بیرون غیرقابل نفوذ و عایق بوده و روی آن شناور می ماند و بدین ترتیب حتی اگر چرخ ها به تمامی داخل یک دریاچه قرار گیرند، خودرو غرق نمی شود و می تواند آرام آرام خود را به خشکی برساند.

قابلیت تغییر کارکرد سریع SHERP از طریق یک سیستم تعلیق لاستیکی خاص امکان پذیر شده است. وقتی یکی از لاستیک ها با مانعی برخورد می کند، این فشار به طور مساوی به دیگر چرخ ها منتقل می شود. سپس لاستیک با مانع مذکور سازگار شد و مانند یخ و گل و لای، چسبندگی زیادی بین این دو شکل می گیرد. این لاستیک ها حتی می توانند از روی اشیاء نوک تیز نیز عبور کنند بدون اینکه به لاستیک آسیبی رسیده و سوراخ شود، حتی اگر میخ های فولای باشد. خودرو SHERP از طریق توانایی اش در عبور از بدترین عوارض زمین و دستیابی به نقاط دور دست در شرایط بد هوایی بازاریابی می شود. این قابلیت برای عملیات های جستجو و نجات در اوکراین و در شرایطی که برف در حال ذوب شدن است اهمیت بالایی پیدا می کند، زمانی که جاده ها به سیلی از گل و لای تبدیل شده و یخ در رودخانه ها و دریاچه ها می شکند.

خودرو SHERP برای عبور و مرور در شرایط bezdorizhzhya ساخته شده که بسیاری از تانک ها و خودروهای زرهی روسی را زمینگیر کرده است. نمونه اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۲ توسط الکس گاراگاشیان که مهندس و مخترع بود طراحی و ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ وارد تولید انبوه شد، با کارخانه ای که در کی‌یف راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون ۵ نسخه از این خودرو آخرالزمانی معرفی شده که شامل یک نسخه با قابلیت کنترل از راه دور به نام UGV و یک نسخه باری با قابلیت حمل ۲۲ نفر از طریق محفظه ای در پشت آن است که ARK نام دارد. امروزه کمپانی SHERP بیش از ۳۴ قرارداد همکاری با شرکت هایی در بیش از ۱۵ کشور جهان دارد. قابلیت های منحصربفرد این خودرو آبی خاکی حتی توجه محققان مرکز هوافضای آلمان را نیز جلب کرده است. از سال ۲۰۱۹، آمرین ودلر رییس بخش رباتیکس این مرکز برای ساخت نسخه هایی خودکار و با قابلیت کنترل از راه دور از این خودرو با سازمان غذای جهانی همکاری می کند. مقرون به صرفه بودن خودرو SHERP در زمینه مصرف سوخت نیز یکی از قابلیت های خاص این خودرو است.

منبع :

https://rooziato.com/1401404987/apocalyptic-vehicle-rescuing-survivors-ukrain/

javad ganji بازدید : 37 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

خیمه بارگیری یا این که داک شلتر جزو امکانات کاربردی میباشد که در جای هایی همانند انبارها و کارخانجات و انتقال و جابجایی توشه برای کامیون ها و داک لولر گزینه به کارگیری قرار میگیرد. بارگیری به طرز های مختلفی اجرا می گردد البته به کارگیری از خیمه هوابند منجر میشود این عملیات به راحتی صورت بپذیرد. خیمه بارگیری یا این که خیمه هوابند با دقت به استانداردهای جهانی و در اشکال مختلفی پیاده سازی و ساخته می گردد.

خیمه بارگیری چیست؟
خیمه هوابند یا این که Dock Shelter به چادرهایی گفته می‌گردد که برای اعمال ریلکس خیس عملیات تخلیه و بارگیری از داک لولر پیاده سازی و تشکیل شده اند. خیمه بارگیری عمل انتقال بارها را ریلکس خیس کرده و از خطاها و خطرها احتمالی خودداری می نماید. خیمه بارگیری یا این که داک شلتر با دقت به کاربردی که داراست در بعد ها و اندازه های متناسب با نیاز صاحب کار و گونه های مختلفی ساخته میشود.

از این خیمه ها معمولا در فریزر ها ، تالار ‌های مراقبت مواد غذایی و دارویی استعمال می ‌گردد. خیمه های بارگیری یا این که خیمه هوابند با دقت به استاندارد های جهانی پیاده سازی و ساخته میگردند به این ترتیب مراحل بارگیری از داک لولر را برای شما شل خیس می نمایند و سبب ساز کاهش مصرف انرژی می گردند. براین اساس خرید داک شلتر از نگاه هزینه و مجال مزایای فراوانی برای کافرما ساخت‌و‌ساز می کند.

مزایای به کارگیری از داک شلتر چیست؟
خیمه هوابند جزو امکانات کاربردی هستند که در کارگاه ها آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند. خیمه بارگیری یک نوع پوشش محافظ میباشد که یاری می نماید عملیات بارگیری با شایسته ترین چگونگی و سوای ساخت و ساز هیچ سیرتکامل مشکلی صورت بپذیرد. مزایای به کار گیری از داک شلتر عبارت اند از:
امکان فیت شدن با سکوهای بارگیری گران قدر
انعطاف پذیری بالای هوابند
ضد آب و ضد ضربه
امکان پیاده سازی در بعدها گوناگون متناسب با نیاز مشتری
کاهش اتلاف انرژی
پرهیز از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به انبار
محافظت ایمنی نیروی کار
کاهش پرسنل لازم برای تخلیه و بارگیری فرآورده
دفاع از مال و مواد با خرید داک شلتر
مهر و موم کردن فضای در بین کامیون و سکوی انبار و داک لولر
جابجایی و جابه جایی شل خیس بارها توسط هوابند
خودداری از جابجایی حرارت و دما هنگام بارگیری
پرهیز از مخارج مازاد با خرید داک شلتر

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

javad ganji بازدید : 35 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

در حالی که عبارتی «ابربزرگراه پهپادها» بیشتر شبیه چیزی است که در داستان ها و فیلم های علمی تخیلی گرفته شده است اما فرآیند ساخت یکی از این ابزبزرگراه ها در بریتانیا در حقیقت آغاز شده است. این شبکه بزرگراهی به طول ۲۶۵ کیلومتری که Project Skyway نام دارد، در طی روزهای اخیر توسط دولت بریتانیا تایید شده و راه اندازی آن عملاً آغاز شده است. این ابربزرگراه پهپادها شامل نصب تعدادی سنسور زمین پایه است که پهپادهای مرتبط با هم را از طریق کریدورهایی به مقصدهایشان هدایت خواهند کرد. این شبکه، فضایی هوایی شهرهایی مانند ردینگ، آکسفورد، میلتون کینز، کمبریج، کاونتری و راگبی را به هم متصل خواهد کرد. این طرح توسط کنسرسیومی به رهبری کمپانی نرم افزاری Altitude Angel پیشنهاد شده است.

 

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

 

این گروه ابراز امیدواری کرده است که ابربزرگراه پهپادها «پتانسیل عظیمی که توسط پرنده های بدون سرنشین ارائه شده را آزاد خواهد کرد». هنوز مشخص نیست که هزینه ساخت این پروژه چقدر است اما تیم گفته شده می خواهد تا ژوئن ۲۰۲۴ ابربزرگراه پهپادها را به طور کامل تکمیل نماید. پهپادها در حال حاضر نمی توانند بدون هدایت انسان ها به پرواز درآیند، مگر در موارد بسیار نادر. پروژه Skyway قصد دارد زیرساختی را برای متصل کردن هدایت پهپادهای بدون خلبان و سیستم های ارتباطی شان را به یک ابربزرگراه مجازی متصل کنند. بعد از ارتباط، این سیستم کنترل را در دست گرفته و به شکلی ایمن پهپادها را از طریق کریدورهایی به مقصدهایشان هدایت خواهد کرد و این کار به کمک یکپارچه سازی نرم افزاری صورت می گیرد. این امر امکانپذیر است زیرا از سنسورهای قدرتمند زمین پایه برای هدایت کردن استفاده می کند.

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

از این رو پهپادها دیگر نیازی به حمل سنسورها و افزایش بارشان ندارند. کمپانی Altitude Angel قصد دارد ۲۹ برج موسوم به Arrow Tower را برای تسهیل این کار نصب کند، تکنولوژی که به پروازها امنیت بیشتری در فضای هوایی بدون محدودیت می دهد. ابربزرگراه پهپادها از تکنولوژی شناسایی و اجتناب کمپانی Altitude Angel برای جلوگیری از برخورد بین پهپادها استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ توسعه یافته و در کریدور پروازی به طول ۵ مایل در جنوب شهر ردینگ با موفقیت تست شده است. این سیستم دستورالعمل های خودکاری را به پهپادها می دهد تا آن ها را از دیگر پهپادها دور کرده یا در صورتی که خطر برخورد وجود داشته باشد آن ها را از دیگر پهپادها دور کرده یا برای تغییر مسیر راهنمایی نماید.

منبع: 

https://rooziato.com/1401403174/worlds-longest-drone-superhighway-connecting-midlands/

javad ganji بازدید : 34 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

گروهی از محققان فنلاندی اولین باتری شنی جهان را در مقیاس تجاری راه‌اندازی کردند. این باتری می‌تواند انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر را برای ماه‌ها ذخیره کند و به منبع مهمی برای تامین توان خانه‌ها و دفاتر کاری تبدیل شود. فنلاندی‌ها با این فناوری می‌خواهند با هزینه بسیار کمتر به ذخیره‌سازی انرژی پاک بپردازند.

 

باتری شنی درست مثل همه سیستم‌های مرسوم ذخیره‌سازی توان، هنگامی که انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر از حد نیاز فراتر می‌رود، این انرژی را حفظ می‌کند. ولی به جای تلاش برای انتقال الکترون‌ها از یک الکترود به الکترود بعدی یا پمپاژ انرژی برای انتقال آب از یک مخزن به مخزن دوم، در باتری‌های شنی از گرمایش مقاومتی برای افزایش دمای هوا استفاده می‌شود. این حرارت سپس از طریق یک مبدل گرما به شن‌ها انتقال می‌یابد.

نحوه کارکرد باتری شنیباتری شنی چگونه کار می‌کند

وقتی دمای شن‌ها به صدها درجه سلسیوس رسید، این مخزن قابلیت ذخیره‌سازی انرژی را پیدا می‌کند. از آن مهم‌تر، این انرژی برای ماه‌ها ذخیره می‌شود و می‌تواند راهکار مناسبی برای حفظ انرژی در بلندمدت باشد. محققان فنلاندی برای اولین بار یک باتری شنی را با کمک نیروگاه کوچک شهر «کانکانپه» در غرب این کشور در مقیاس تجاری ساخته‌اند.

 
 

باتری شنی فنلاند چه استفاده‌ای دارد؟

باتری شنی فنلاند

این باتری در قالب یک سیلوی بزرگ حاوی حدود 100 تن شن معمولی است که در واقع جایگزین ارزان‌تری برای لیتیوم، کبالت و نیکل مورد استفاده در باتری‌های معمولی محسوب می‌شود. این باتری در حال حاضر برای سیستم گرمایش مرکزی این منطقه استفاده می‌شود. زمانی که هزینه انرژی بالاتر برود، هوای گرم داخل باتری می‌تواند برای افزایش حرارت آب و پمپاژ آن به خانه‌ها استفاده شود.

البته هنوز چالش‌هایی در استفاده از این باتری وجود دارد، چون تبدیل دوباره گرما به برق چندان مقرون به صرفه نیست. اما این فناوری حتی به عنوان یک روش ساده برای ذخیره‌سازی گرما می‌تواند برای بسیاری از صنایع کارآمد باشد.

 
 

کشورهای زیادی سعی دارند با فناوری‌های جدید به ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازند. دیروز در خبری اعلام شد که باتری آبی سوئیس بالاخره پس از 14 سال تکمیل شده و حالا می‌تواند برق 900 هزار خانه را تامین کند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/06/world-first-sand-battery-set-up-in-finland

javad ganji بازدید : 59 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

درب سکشنال چیست؟ طرحی نو از طریقه نصب و باز شدن کرکره که از از چند پنل آلومینیومی و یا پلی کربنات و... تشکیل شده است که توسط لولاهای فولادی به یکدیگر متصل می شوند که عموماً برای خودروگاه استفاده می شود. درب سکشنال بدست ریل های جانبی قادر خواهند بود که از حالت عمودی در حالت مفتوح به حالت افقی و موازی با سقف در حالت بسته درآیند، فلذا شیوه عملکرد سبب می شود تا بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع حاصل آید. حالت باز و بسته شدن درب سکشنال سبب شده که این درب را با اسم درب زیر سقفی بشناسند. استفاده از این درب برای تمامی اعضاء خانواده به راحتی انجام می شود. درب سکشنال دارای عملکردی راحت با ایمنی و عایق بندی مناسب در مساوی آب دارد.

 

درب سکشنال

 

قیمت درب سکشنال

همان طور که می دانید درب سکشنال طرحی نو و کاربردی برای هر پارکینگی دارد، بر این اساس وزن درب ریلی و اندازه درب مهم ترین عامل تاثیر گذار در بها درب سکشنال می باشد. نوع دیگری از درب اتوماتیک سکشنال برای ورودی کارخانه ها یا سازمان ها نصب می شود که به دلیل سایز کبیر درب نصب شده، قطعات بادوام تری نیاز است و در این صورت با نصب و حمایت که سپریدن شود مایه افزایش بها درب اتوماتیک سکشنال ریلی نصب شده می شود. و همین طور در چهره نصب درب کوچک (آدم رو) مایه افزایش قیمت درب خودکار ریلی می شود.

 

درب سکشنال

 

درب خودکار درب خودکار ریلی پارکینگ ریلی خودکار کشویی

درب اتوماتیک ریلی به چند حالت قابل نصب می باشد اما کارکرد و شکل آنها کاملا یکسان است. درب خودکار کشویی خودروگاه محل سکونت معمولا از سایز کوچکی برخوردار است، فلذا هم درازا در و هم وزن آن تفریق می یابد و امکان نصب موتور درب خودکار کرکره ای آسان تر است.

ساختار کلی درب خودروگاه ریلی به گونه ای است که یک لنگه درب که به طور معمول بیشتر از 2 متر درازا دارد به صورت درب اتوماتیک کشویی بر روی ریل جنبش می کند و فضای ورودی را به چهره کامل مفتوح می کند. استعمال این نوع از درب خودکار ریلی برای فضا های حقیر معمولا به تمام فضای ورودی خودروگاه دربایستن است. 

درب خودکار ریلی یا درب اتوماتیک کشویی پسندیده خودروگاه هایی است که حائز فضای کمی در عمق محوطه است. در فضای جانبی سمت راست یا چپ محل نصب درب برای حرکت کشویی درب خودکار به اندازه کافی مکان وجود دارد. سازوکار کار این گونه درب ریلی به چهره کششی و به وسیله چرخ دنده پرقدرت بر روی دنده شانه ای می باشد.

javad ganji بازدید : 39 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

از ۷۵ خانواده این روستا، حداقل یکی از اعضای خانواده یکی از کلیه‌های خود را فروخته است. هوکسه، روستایی کوچک واقع در شرق کاتماندو، پایتخت کشور نپال است که به خانه‌های خشتی موجود در آن معروف است. کار در مزارع کوچک این روستا حقوقی معادل ۲ دلار در روز را برای اهالی این منطقه به همراه دارد به همین دلیل این روستاییان هر روز برای کار کردن به شهر رفت و آمد می‌کنند. اما این روستای کوچک علاوه بر ظاهر معمولی آن یک حقیقت ناراحت کننده و تاریک در خود دارد.

داستان از آن جایی شروع شد که قاچاقچیان اعضای بدن طی یک دهه به طور معمول به روستاهای کوچکی مانند هوکسه سر می‌زدند. آن‌ها سعی داشتند ساکنان فقیر و تحصیل نکرده را فریب داده و برای سرقت اعضای بدنشان آن‌ها را به جنوب هند بفرستند. یکی از ترفندهای آن‌ها این بود که از سادگی این مردم سو استفاده کنند و به آن‌ها بگویند جای کلیه برداشته شده، دوباره کلیه‌ای رشد خواهد کرد! برخی از قربانیان این جنایت، ربوده شده و مجبور به از دست دادن عضوشان شدند و بعضی دیگر بدون اطلاع از این که چه کاری قرار است انجام شود با پای خود به اتاق عمل رفته و کلیه‌شان را از دست دادند.

بعضی از این روستاییان نیز که از خطرات از دست دادن عضو آگاه بودند بخاطر بدست آوردن یک قطعه زمین و ساخت خانه خوب در آن به این کار روی آوردند. کلاهبرداران کلیه‌های این روستاییان را در ازای ۲۲۰ دلار از آن‌ها سرقت می‌کردند و به قیمت گزاف ۹۰۰۰ دلار به گیرندگان دیگر می‌فروختند. طبق نظر سازمان جهانی بهداشت سالانه ۱۰ هزار عمل پیوند عضو در بازار سیاه و سرتاسر دنیا انجام می‌شود و ۹۰۰ میلیون دلار سود به حساب دلالان واریز کند.

منبع:

https://rooziato.com/1399305944/%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%be%d8%a7%d9%84-%da%a9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%86-%d9%81%d9%82%d8%b7-%db%8c%da%a9-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%87/

javad ganji بازدید : 31 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

اینتل که در هفته‌های اخیر با انتشار بنچمارک تلاش کرد پردازنده‌های خود را قوی‌تر از پردازنده M1 اپل نشان دهد، با راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی طعنه‌آمیز بر کاستی‌های مک‌های مجهز به پردازنده M1 از جمله نداشتن نمایشگر لمسی تأکید کرد.

تصاویری در وب سایت‌ها و پروفایل رسمی اینتل در توییتر منتشر شده که نقاط قوت کامپیوترهای ویندوزی را در مقایسه با کامپیوترهای مک نشان می‌دهد. در یکی از تبلیغات اینتل آمده: «فقط یک PC حالت تبلت، نمایشگر لمسی و استایلوس را در قالب یک دستگاه ارائه می‌کند.» این تبلیغ تا حدی شبیه تبلیغ مایکروسافت است که در آن سرفیس لپ تاپ را برتر از مک بوک‌ها معرفی می‌کند.

 

طعنه اینتل به نبود نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها: «اگر بتوانید تصاویر بندانگشتی فتوشاپ را با انگشتان خود عوض کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»

اینتل در تبلیغ دیگری که افراطی‌تر به نظر می‌رسد، مدعی می‌شود مک‌ها برای مهندسین یا گیمرها ایده آل نیستند چون ویندوز نسبت به macOS بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری دارد. اینتل حتی به بازی راکت لیگ که سال گذشته میلادی عرضه آن برای macOS متوقف شد نیز اشاره کرده و می‌گوید: «اگر بتوانید راکت لیگ را اجرا کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»

تبلیغات اینتل علیه اپل علاوه بر توییتر و وب سایت‌ها به یوتیوب هم کشیده شده است. کانال یوتیوب Jon Rettinger در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود (که البته با دریافت پول تهیه شده) به مزایای داشتن یک لپ تاپ معمولی مثل پورت‌های استاندارد USB، نمایشگر لمسی، پشتیبانی از eGPU (کارت گرافیک خارجی) و امکان استفاده از دو مانیتور خارجی در مقایسه با مک بوک مبتنی بر پردازنده M1 اشاره می‌کند.

اینتل هفته گذشته با انتشار چندین بنچمارک پردازنده نسل یازدهم i7 را در برابر پردازنده M1 قرار دارد تا نشان دهد پردازنده‌های این شرکت در مقایسه با اپل سیلیکون که مخصوص کامپیوترهای کم مصرف و بدون فن ساخته شده قوی‌تر هستند.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/13/%d8%b7%d8%b9%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/

javad ganji بازدید : 48 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

با توجه به بایستگی به کارگیری درب های خودکار برای ورودی خودروگاه در ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری گزینش یک درب مناسب میبایستی علاوه بر سهولت در استفاده، حائز کیفیت مطلوب بوده و از ظاهری قشنگ هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار باشد. درب های سکشنال پارکینگی جدیدترین و مدرنترین درب های خودکار حال آماده در بازار ایران و جهان می باشند که با درنظر گرفتن و رویکرد و پیشنهاد معماران و سازندگان در پایان مصرف کنندگان هم از نظر کیفیت و هم از عقیده زیبایی بهترین گزینش جهت اتوماسیون درب ورودی خودروگاه ساختمان به شمار می آید

عملکرد درب سکشنالدرب سکشنال از چند پَنِل هرکدام به ارتفاع ۴۸ سانتیمتر و ضخامت ۴ یا ۶ سانتیمتر تشکیل شده است که تو این پَنِلها با فوم پلیاورتان فشرده پر شده است که این مهم مایه تبدیل شدن این درب به عایق کامل صوت و حرارت می شود. ارتفاع بازشو این دربها بین 220 سانتیمتر تا 240 سانتیمتر بسته به بیچارگی مشتری متغیر می باشد. عرض پَنِل با پروا به متغیر بودن ورودی ها در اندازه های گوناگون موجود می باشد. حرکت این دربها به صورت ۹۰ درجه از حالت افقی به حالت عمودی بوده که این گوشه حرکت،کمترین مکان را اشغال می کند و حرکتی کاملاً بیصدا را به ارمغان می آورد. نمای این دربها از جنس ورق فولادی دو جداره حائز پوشش رنگ الکترواستاتیک در رنگها و طرحهای گوناگون می باشد. پر طرفدارترین رنگهای مورد بهره‌گیری سفید، کرم و طرح چوب می باشد که با گونه ها نماهای مدرن و کلاسیک سازگار است.

javad ganji بازدید : 44 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

برای اولین بار در کشور امکان استفاده از بیمه برای کاهش هزینه‌ مشاوره آنلاین توسط دکتر ساینا فراهم شده است تا دارندگان دفترچه‌های بیمه بتوانند از تمامی خدمات مشاوره آنلاین شامل پزشکی، روانشناسی، تغذیه و... با پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

با توجه به محدودیت‌های تردد کرونایی و افزایش مراجعات غیرحضوری، سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی می‌توانند با فراهم کردن تسهیلاتی برای افراد مراجعه کننده به حفظ سلامتی‌شان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند. راه اندازی امکانی که بر اساس آن مراجعین بتوانند از مزیت دفترچه بیمه خود در مشاوره‌های آنلاین پزشکی هم بهره‌مند شوند یکی از تسهیلاتی است که به تازگی در کشور راه اندازی شده است.

با توجه به رشد فناوری و مشکلاتی مانند ترافیک که کلان‌ شهرها با آن رو به رو هستند، بهره‌مندی از مشاوره آنلاین پزشکی در کشورهای مختلف به گزینه‌ای رایج در حوزه‌های خدمات پزشکی و روانشناسی تبدیل شده است. یکی از مزیت‌های مشاوره آنلاین دسترسی به پزشکان متخصصی است که فاصله جغرافیایی زیادی با مراجعه کننده دارد اما برخی از امتیازهایی که در مشاوره حضوری وجود دارد هنوز در مشاوره آنلاین فراهم نشده است و استارت‌آپ‌های مختلف سعی در رفع این مسائل دارند که یکی از این امتیازات پذیرش و تائید بیمه در مراجعات آنلاین است.

امکان مشاوره پزشکی آنلاین در ایران از سال ۱۳۹۵ فراهم شده اما برای اولین بار است که دفترچه بیمه درمانی می‌تواند برای کاهش هزینه‌های مراجعین غیر حضوری موثر باشد.

 

 

 

چرا استفاده از امتیاز بیمه در مشاوره پزشکی آنلاین مهم است؟

استفاده از بیمه در مراجعات آنلاین مزایای مختلفی دارد که شاید اصلی‌ترین آن مربوط به پاندمی کرونا و اثراتش باشد. در درجه اول محدودیت‌های تردد و توصیه به عدم مراجعات حضوری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در اماکنی که احتمال وجود فرد مبتلا در آنجا زیاد است، انگیزه‌ای برای سیاستگذار و بخش خصوصی ایجاد می‌کند که در جهت تقویت سیستم‌های مشاوره پزشکی آنلاین گام بردارد. از طرف دیگر تعطیلی کسب‌و‌کارها، فشار اقتصادی را به افراد وارد کرده که ممکن است سهم سلامت را در سبد خانوار کاهش دهد. از این روی سیاست‌گذار حوزه سلامت می‌تواند با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها به دنبال راه حلی باشد تا با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی کمترین آسیب به سلامت جامعه وارد شود.

اما جدا از بحث کرونا از آن جایی که دسترسی به پزشکان به صورت غیرحضوری آسان‌تر است، امکان افزایش مراجعات فرد وجود دارد. همچنین با توجه به برخی محدودیت‌هایی که بستر خدمات پزشکی آنلاین با آن مواجه است، درمان کامل و دقیق احتمالا به زمان و تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد؛ ارسال تصاویر و گزارش مداوم نشانه‌های بیماری و روند بهبودی در سامانه آنلاین نیز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند منجر به افزایش تعداد جلسات و بالتبع آن هزینه‌های مراجعه کننده شود.

به عنوان نمونه سامانه دکتر ساینا از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار مشاوره آنلاین داشته است که به نظر می‌رسد با توجه به فرهنگ جدید سلامت و تغییراتی که در سبک زندگی افراد به وجود آمده است این آمار روز به روز افزایش خواهد یافت.

از همین روی نیاز به استفاده از خدماتی مشابه بیمه در سبد سلامت آنلاین کشور حس می‌شود که برای اولین بار توسط یکی از سامانه‌های مشاوره پزشکی آنلاین در کشور ارائه شده است. بر این اساس دارندگان دفترچه‌های بیمه پایه معتبر مانند دفترچه سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی و... می‌توانند با مراجعه به سامانه دکتر ساینا از پوشش بیمه‌ای مشاوره آنلاین این سامانه استفاده کنند.

نحوه استفاده از دفترچه بیمه در مشاوره پزشکی آنلاین

مراجعین دارای دفترچه بیمه معتبر می‌توانند بعد از مراجعه به سایت دکتر ساینا، نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنند. سرویس این سامانه بیمه فرد را اعتبار سنجی کرده و در صورت تایید اطلاعات، کسر هزینه را روی حق مشاوره اعمال می‌کند.

یکی از بزرگترین مزایای این طرح دکتر ساینا، پوشش برخی از خدمات مانند روانشناسی یا تغذیه است که در حالت عادی مشمول بیمه نمی‌شوند. به این ترتیب در تمامی تخصص‌ها با هزینه کمتر با پزشکان فوق‌تخصص و متخصص در ارتباط هستید.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/20/%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/

javad ganji بازدید : 40 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

اینتل در نمایشگاه CES 2021 با پردازنده‌های جدید زیادی حضور داشت و علاوه بر تراشه‌های نسل یازدهم سری H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، از نسل جدید پردازنده‌های مقرون به صرفه خود برای بازار آموزشی هم رونمایی کرد. این کمپانی پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون جدید را با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

طبق گفته اینتل، نسل جدید در مقایسه با گذشته تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در بخش گرافیکی هم تا ۷۸ درصد بهتر است. این کمپانی در بخش پردازشی و گرافیکی نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون بهبودهای زیادی اعمال کرده است.

اینتل در کنفرانس خود به عملکرد سیستم عامل کروم و همچنین عملکرد پردازنده‌های خود در مقابل رقبا اشاره کرد. این کمپانی وعده داد کروم‌بوک‌ها با پردازنده پنتیوم سیلور N6000 نسبت به پردازنده A6-9220C شرکت AMD تا ۱۴۴ درصد عملکرد بهتری خواهند داشت و شما می‌توانید یک پروژه STEM (علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی) را تا ۷۸ درصد سریعتر انجام دهید.

 

 

 

در بخش وب اپلیکیشن این پردازنده تا ۱۶۲ درصد و در بخش ویرایش تصاویر در ادوبی لایت‌روم تا ۸۶ درصد سریعتر از نماینده AMD است. اگر به دنبال اجرای بازی با این پردازنده باشید، سرعت بارگذاری بازی مانند «آسفالت ۹» تا ۳۶ درصد بیشتر است. اینتل در کنفرانس خود چنین ادعاهایی را در مقایسه با چیپست مبتنی بر ARM مدیاتک هلیو P60T هم مطرح کرد.

در حالی اینتل پردازنده جدید خود را با AMD مقایسه کرده که پردازنده‌های سری A6 شرکت AMD با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه پیدا کرده‌اند، در حالی که حتی نسل قبلی پردازنده‌های پنتیوم سیلور با معماری ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند.

https://digiato.com/article/2021/01/12/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%85-%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d9%84%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84/

javad ganji بازدید : 38 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

ترند فورس در گزارش تحلیلی خود برآورد کرده که سهم چیپ M1 از بازار که فعلا 0.8 درصد است با رشد خیره کننده 9 برابری در تابستان آینده به 7 درصد خواهد رسید.

اپل و AMD با چیپست‌های جدید و قدرتمند خود گام‌های بلندی برای در دست گرفتن سهم بیشتری از بازار برداشته‌اند و تهدیدی جدی برای امپراطوری اینتل محسوب می‌شوند.

پیش بینی می‌شود نسخه‌های جدید مک بوک پرو اپل با چیپست‌های مبتنی بر آرم اواخر سال 2021 به بازار عرضه شوند. داستان به همین جا ختم نمی‌شود و لپ‌تاپ‌های مجهز به چیپست‌های رایزن AMD نیز تهدید دیگری برای سیستم‌های مبتنی بر چیپست‌های اینتل در بازار رقابتی محسوب می‌شوند.

براساس بررسی‌های انجام شده توسط شرکت تحلیل بازار «TrendForce»، مک بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی اپل که انتظار می‌رود فصل دوم یا سوم 2021 به بازار عرضه شوند؛ با فناوری‌های جدیدی از جمله نمایشگر mini-LED سهم بیشتری از فروش بازار را از آن خود خواهند کرد.

 

 

 

این در حالی است که TrendForce در گزارش تحلیلی خود اعلام کرده که لپ‌تاپ‌های مجهز به چیپست AMD در سال 2019 توانستند 11.4 درصد سهم بازار را از آن خود کنند و در سال 2020 سهم بازار این دستگاه‌ها به 20.1 درصد افزایش یافت.

در نتیجه با سهم بازار 7 درصدی اپل و سهم بازار 20 درصدی AMD،‌ فضای رقابت برای اینتل تنگ‌تر خواهد شد و این شرکت مجبور است  استراتژی‌های جدیدی را برای تاب آوردن در این بازار رقابتی در پیش بگیرد.

چند روز قبل نیز سرمایه‌گذاران اینتل که شاهد به حاشیه رفتن این شرکت از سوی اپل، AMD و سامسونگ هستند، با ارسال نامه‌ای به اینتل خواستار تجدید نظر در رویکردها و استراتژی‌های فعلی شرکت شدند.

توانایی اینتل برای تامین چیپست‌های مورد نیاز مشتریان در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری همراه بوده است و هرچند گسترش دورکاری با افزایش چشمگیر فروش پی‌سی فرصت مطلوبی را برای رونق کسب و کار آنها فراهم کرد؛ اما اینتل در استفاده از این شرایط چندان موفق نبود.

اینتل بزرگترین ضربه را زمانی دریافت کرد که اپل به توسعه چیپست‌های سفارشی سری M بر پایه معماری رقیب یعنی ARM روی آورد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/08/%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-%d8%a7%d9%be%d9%84-amd/

javad ganji بازدید : 74 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)
اپل سال ۲۰۲۰ را با معرفی محصولات جذابی به پایان رساند و انتظارات زیادی از این کمپانی در سال ۲۰۲۱ داریم. ۲۰۲۱ سال مهمی برای دنیای مک خواهد بود و همچنین باید منتظر افزودن ویژگی‌های مهمی به آیپد و اپل واچ باشیم. اپل در ۲۰۲۰ از گوشی‌های سری آیفون ۱۲، اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE به همراه آیپدهای جدید و همچنین مک‌های مجهز به چیپ M1 رونمایی کرد. این کمپانی همچنین سال گذشته میلادی هدفون روگوشی ایرپاد مکس را هم معرفی کرد. انتظار می‌رود ۲۰۲۱ سال هیجان‌انگیزتری برای محصولات اپل باشد. سالی مهم برای دنیای مک مک‌بوک پرو اپل در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ از اولین چیپ مبتنی بر ARM خود برای دنیای مک به نام M1 رونمایی کرد. این کمپانی تا دو سال آینده به صورت کامل از پردازنده‌های اینتل به چیپ M1 مهاجرت می‌کند. با وجود این تغییر بزرگ در قلب تپنده مک‌ها، طراحی محصولات مجهز به آن‌ها تفاوتی با نسل قبلی نداشت، موضوعی که در سال جاری میلادی تغییر خواهد کرد. طبق اعلام تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی مینگ-چی کو، در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری میلادی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به اپل سیلیکون و طراحی جدید رونمایی خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره طراحی جدید این لپ‌تاپ‌ها نداریم، اما انتظار می‌رود مک‌بوک ۱۴ اینچی ابعاد یکسان با مک‌بوک ۱۳.۳ اینچی داشته باشد اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن کاهش پیدا کند. از سایر احتمالات می‌توان به قرارگیری فیس آیدی در این محصولات و همچنین پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. شاید اپل امسال از نسل جدید تراشه‌های سری M رونمایی کند و حتی شاهد معرفی پردازنده‌ای با ۳۲ هسته برای مک پرو جدید باشیم. آی‌مک جدید هم احتمالا در نسخه‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی با حاشیه‌های کم نمایشگر و همچنین چیپ M1 از راه می‌رسد. ویژگی‌های جدید در راه آیپد طبق اعلام کو، نسل جدید آیپد پرو همراه با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی می‌شود. این پنل‌ها با نمایشگر OLED مورد استفاده در آیفون‌ها فرق می‌کنند، با این حال کیفیت بالایی خواهند داشت. علاوه بر این انتظار می‌رود نسل جدید این تبلت‌ها قادر به پشتیبانی از شبکه 5G باشند. آیپد پرو ۲۰۲۱ به چیپ A14 Bionic مورد استفاده در آیپد ایر ۴ و گوشی‌های سری آیفون ۱۲ مجهز می‌شود. امسال همچنین سیستم عامل iPadOS 15 از راه می‌رسد که تغییرات مخصوص به خود را خواهد داشت. iPadOS 14 ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار نداد، اما iPadOS 13 یک نسخه انقلابی بود، بنابراین شاید دوباره چنین موضوعی را در iPadOS 15 شاهد باشیم. منبع: https://digiato.com/article/2021/01/04/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b1/
javad ganji بازدید : 44 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

خودروی خودران اپل قرار است چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ نمی‌دانیم، اما این را می‌دانیم که اپل اکنون به صورت جدی برای تولید یک اتومبیل خودران و عرضه آن تا سال ۲۰۲۴ میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت ساکن کوپرتینو هنوز اطلاعات درج شده در گزارش اخیر خبرگزاری رویتزر را رسما تایید نکرده. و ما نیز به بسیاری از جزئیات مربوط به برنامه اپل برای اتومبیل خودرانش دسترسی نداریم. اما در هر صورت این خبری بسیار مهم است، هم برای اپل و هم برای صنعت اتومبیل‌های خودران.

بسته به اینکه شرایط طی ماه‌ها و سال‌های آتی چه شکلی به خود بگیرد، اینکه اپل تاریخی دقیق برای معرفی و عرضه اتومبیل خود مشخص کرده، احتمالا نشان دهنده آن باشد که کمپانی مورد اشاره می‌خواهد تغییراتی بنیادین در استراتژی توسعه محصول خود به وجود آورد.

وضعیت کنونی تکنولوژی اتومبیل‌های خودران

 

اتومبیل اپل
 

 

تاریخچه اتومبیل‌های خودران، تا حد زیادی بازتاب‌گر تحقیقاتی است که برای چندین دهه روی هوش جامع مصنوعی صورت گرفته: همواره به نظر می‌رسد که فاصله چندانی با نقطه پایانی نداریم، اما هرچه به تحقق آن نزدیک‌تر می‌شویم، همه‌چیز شکلی دشوارتر به خود می‌گیرد.

درست مانند بسیاری از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امروزی، ریشه اتومبیل‌های خودران به دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد. اما تا پیش از سال‌های اخیر، این تکنولوژی فقط متعلق به آزمایشگاه‌های آکادمیک و نظامی و مسابقات علمی بود. در دهه ۲۰۱۰، پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه یادگیری عمیق، بهبودهایی گسترده در بینایی کامپیوتری به وجود آوردند و این یکی از کلیدی‌ترین تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ساخت اتومبیل‌های خودران است. ما بالاخره شاهد اتومبیل‌هایی هستیم که به تنهایی در خیابان‌های واقعی حرکت می‌کنند.

الگوریتم‌های یادگیری عمیق، کمک شایانی به اتومبیل‌های خودران کرده و مسیریابی در محیط‌های چالش‌برانگیز را بهبود بخشیده‌اند. اما این تکنولوژی هنوز فاصله فراوانی با عملکرد بی‌عیب و نقص دارد. مدل‌های یادگیری عمیق صرفا به اندازه داده‌هایی که با آن‌ها تعلیم داده شده‌اند خوب هستند. اگر داده تمام شرایط‌هایی که اتومبیل خودران احتمالا تجربه کند را در بر بگیرد، در آن صورت شاهد عملکردی قدرتمند خواهیم بود. اما وقتی با وضعیتی سر و کله بزنیم که به ندرت رخ می‌دهد (مثلا اینکه یک کامیون در زاویه‌ای عجیب پارک کرده باشد، یا یک اتومبیل میان جاده چپ کرده باشد)، هوش مصنوعی عملکردی غیر قابل پیش‌بینی خواهد داشت.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/02/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a8%db%8c/

javad ganji بازدید : 36 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

گوگل کمرا (Google Camera) یک برنامه دوربین محبوب در دنیای اندروید است که برای گوشی‌های پیکسل توسعه پیدا کرده، با این حال می‌توانید با یک روش آن را روی دستگاه‌های مختلف نصب کنید. در این مطلب نحوه نصب گوگل کمرا روی گوشی‌های اندرویدی مختلف را آموزش می‌دهیم.

اگرچه برنامه دوربین گوگل یا GCam برای گوشی‌های پیکسل طراحی شده اما به لطف جامعه اندروید، این اپلیکیشن را می‌توانید روی محصولات برندهای مختلف نصب کنید. گوگل کمرا پیشرفته‌ترین فناوری‌های پردازش تصویر را به گوشی شما می‌آورد و می‌توانید از تمام توانایی‌های آن بهره ببرید.

ابتدا شما را با این برنامه گوگل آشنا می‌کنیم و سپس نحوه نصب آن روی گوشی‌های مختلف را آموزش می‌دهیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل کمرا چیست؟

گوگل کمرا یک برنامه دوربین است که اولین بار با نسل اول پیکسل در سال ۲۰۱۴ از راه رسید. در حالی که گوشی‌های پیکسل برخلاف بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی به دوربین‌های بسیار قدرتمندی مجهز نشده‌اند، تصاویر فوق‌العاده‌ای می‌گیرند.

 

 

 

این برنامه نشان می‌دهد که یک نرم افزار می‌تواند از تمام توانایی‌های دوربین استفاده کند. با برنامه دوربین گوگل به قابلیت‌های پیشرفته‌ای دست پیدا می‌کنید و با افزایش کیفیت تصاویر خروجی مواجه می‌شوید. به زبان ساده، با Google Camera کارایی دوربین شما بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

گوگل کمرا چه مزایا و قابلیت‌هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهید برنامه دوربین گوگل را نصب کنید، یک سوال در ذهن شکل می‌گیرد: آیا قابلیت‌های این اپ به اندازه‌ای است که بتوان آن را به عنوان جایگزین برنامه پیش فرض دوربین در گوشی‌ها نصب کرد؟

جواب این سوال مثبت است. در حقیقت گوگل کمرا نه تنها کیفیت تصاویر دوربین گوشی شما را بهبود می‌دهد، بلکه گزینه‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی و همچنین دستکاری تصاویر استفاده کنید. ویژگی‌های زیر Google Camera را به یک برنامه دوربین عالی تبدیل می‌کنند:

  • اسلوموشن: با توجه به مدل گوشی خود، با این برنامه می‌توانید ویدیوهای اسلوموشن یا صحنه آهسته به صورت ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه بگیرید. این ویدیوها جزئیات حرکات را به نمایش می‌گذارند و جذابیت مخصوص به خود را دارند.
  • عکس‌های متحرک: با ترکیب حرکات در یک ویدیوی سه ثانیه‌ای با لرزشگیر اپتیکال گوشی (OIS) و ژیروسکوپ، می‌توانید یک ویدیوی کوتاه واضح بگیرید.
  • لنز تصاویر تار: این ویژگی در درجه اول برای تصاویر پرتره توسعه پیدا کرده که پس زمینه را تار می‌کند و با تمرکز روی سوژه در جلوی تصویر، کیفیت آن را بهبود می‌دهد.
  • منبع:
  • https://digiato.com/article/2020/12/30/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%a9%d9%85%d8%b1%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c/
javad ganji بازدید : 48 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

اگر احساس می‌کنید نمایشگر لمسی گوشی اندرویدی شما عملکرد مناسبی ندارد، می‌توانید از چندین برنامه برای بررسی این موضوع استفاده کنید. در این مطلب بهترین اپ‌های تست تاچ اسکرین گوشی را به شما معرفی می‌کنیم.

تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار به صفحه نمایش لمسی مجهز شده‌اند و مهمترین راه ارتباطی ما با این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند. به همین علت در صورتی که عملکرد تاچ اسکرین با مشکل مواجه شود، نمی‌توانیم به درستی از دستگاه خود استفاده کنیم. در همین راستا چندین برنامه برای بررسی عملکرد این بخش از گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا کرده‌اند که به شما در شناسایی مشکل کمک می‌کنند.

در این مطلب بهترین برنامه‌های تست تاچ اسکرین گوشی‌های اندرویدی را به شما معرفی خواهیم کرد، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Touch Screen Test

 

تست تاچ اسکرین
 

 

برای شروع به سراغ برنامه تست تاچ اسکرین اندرویدی می‌رویم که نیازهای پایه مانند شناسایی «نواحی مرده» نمایشگر را پوشش می‌دهد. برنامه «Touch Screen Test» قابلیت منحصر به فرد یا تبلیغات بنری ندارد و تنها یک بوم خالی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با انگشتان خود روی آن خط رسم کنید.

اگر امکان رسم خط در یک ناحیه وجود نداشته باشد، این برنامه به شما می‌گوید که قابلیت‌های لمسی آن آسیب دیده است. به علت استفاده ساده از این برنامه، در صورت عدم نیاز به یک اپ با قابلیت‌های تست بی‌شمار، می‌توانید آن را دانلود و امتحان کنید.

از آنجایی که Touch Screen Test برای تست تاچ اسکرین توسعه پیدا کرده، نمی‌توانید با انگشتان خود از منوی برنامه استفاده کنید. بجای این کار باید از دکمه افزایش حجم صدا برای ظاهر شدن منو استفاده کنید و سپس با دکمه کاهش حجم صدا میان گزینه‌های مختلف حرکت کرده و در نهایت با فشردن دوباره دکمه افزایش صدا، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این منو چندین گزینه مفید در اختیارتان قرار می‌گیرد که برای مثال می‌توان به تغییر نحوه رسم روی نمایشگر اشاره کرد. می‌توانید برای تست تاچ اسکرین روی صفحه نمایش خط یا نقطه رسم کنید. علاوه بر این، امکان تغییر ابعاد خطوط و همچنین تشخیص چندین انگشت نیز برای شما فراهم شده است.

در برنامه Touch Screen Test می‌توانید از چندین انگشت استفاده کنید که به هر کدام از آن‌ها یک رنگ اختصاص داده می‌شود. با توجه به این موضوع، علاوه بر تست مولتی تاچ، روی این بوم می‌توانید یک نقاشی رنگی نیز بکشید.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/08/22/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%a7%da%86-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c/

javad ganji بازدید : 63 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)
چیزهایی زیادی در دنیای اینترنت وجود ندارد که به اندازه این جمله، وحشت به دل مردم بیندازد: «هک شدیم». مهم هم نیست که این اتفاق در منزل می‌افتد یا محل کار یا هر جای دیگری. سیلابی از سوالات روانه ذهن می‌شود. چه کسی سیستم را هک کرده؟ چرا؟ به چه اطلاعاتی دست یافته؟ چه مقدار آسیب وارد شده؟ چطور می‌توانیم سیستم را احیا کنیم؟ هنگام وقوع این اتفاق، ممکن است احساس ترس، عصبانیت، اضطراب یا ترکیبی از تمام این‌ها داشته باشید. ممکن است یک بلاگ‌نویس معمولی باشید، یک استارتاپ نوپا، یک سازمان با قدمت یا اصلا یکی از ۵۰۰ کمپانی حاضر در لیست فورچن. هکرها به هیچکس رحم نمی‌کنند. در واقع تخمین زده شده که در هر روز، بالغ بر ۳۰ هزار وب‌سایت مختلف هک می‌شوند. اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری می‌کنید برای هکرها اهمیت چندانی ندارد. به همین خاطر است که هیچکس نمی‌تواند در برابر اقدامات بدخواهانه آن‌ها امن باشد. البته نمی‌گوییم که تمام هکرها افرادی شرور هستند. بسیاری هکر دیگر نیز داریم که یا برای دل خودشان در این حوزه فعالیت می‌کنند یا اصلا مشاور امنیتی شرکت‌های مختلف هستند و در واقع با قشری که «هکرهای کلاه مشکی» می‌نامیم مقابله می‌کنند. اما می‌توان با قطعیت نسبی گفت که اکثر هکرها ترجیح می‌دهند از مهارت‌های فرابشری خود برای کسب درآمد، آسیب رساندن به اعتبار اشخاص دیگر، انتقام‌گیری یا خیلی ساده، لذت بردن از پروسه هیجان‌انگیز هک استفاده کنند. بروس شاینر، تکنولوژی‌شناس و نویسنده، دیدگاه جالبی راجع به حملات سایبری دارد: «حفاظت از سخت‌افزار آسان است. درون یک اتاق و کنار یک میز قرارش دهید، یا یک سخت‌افزار جایگزین بخرید. اطلاعات چیزی است که مشکل را جدی‌تر می‌کند. اطلاعات می‌تواند به صورت همزمان در چندجا باشد، ظرف چند ثانیه به آن‌سوی کره خاکی ارسال گردد و حتی بدون اینکه روح‌تان خبردار شود، به سرقت برود.» در سال‌های اخیر، هک‌ها و رخنه‌های امنیتی، بازیگران بزرگی را در دنیای تکنولوژی تحت تاثیر قرار داده، از جمله این شرکت‌ها می‌توان به دراپ‌باکس، ای‌بی، مای‌اسپیس، اورنوت، تامبلر، لینکدین و خرده‌فروشی تارگت اشاره کرد. حملات صورت گرفته علیه تمام این شرکت‌ها واقعا بد بود، اما بدترین نبود. می‌خواهید بدانید بدترین هک‌های تاریخ چه بوده‌اند و چطور انجام شده‌اند؟ در این مقاله به مرور ۱۲ هک برجسته و فراموش‌نشدنی در دنیای امنیت سایبری می‌پردازیم. هک بانک شهر (۱۹۹۵) در نخستین روزهای اینترنت، یک برنامه‌نویس کامپیوتر به نام ولادیمیر لوین توانست ۱۰ میلیون دلار به سرقت ببرد - اما نه از طریق فعالیت در فضای آنلاین. او سیستم تلفن بانک شهر (Citibank) را هک کرد و اطلاعات حساب‌های بانکی (یعنی شماره حساب‌ها و رمزهای عبور) افرادی که خودش را یکی از نمایندگان بانک به آن‌ها معرفی کرده بود، به دست آورد. منبع: https://digiato.com/article/2020/11/18/%d8%a8%d8%a7-%db%b1%db%b2-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%da%a9%e2%80%8c%d9%87/
javad ganji بازدید : 41 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

با حرکت روز افزون خودروسازان به سمت تولید محصولات برقی، تبدیل محصولات کلاسیک قدیمی و تجهیز آنها به قوای محرکه تمام الکتریکی افزایش پیدا کرده است. شرکت Totem Automobili نیز در همین راستا از جدیدترین دست آورد خود که یک آلفارومئو جولیا GT مجهز به قوای محرکه الکتریکی است پرده برداری کرده است که یک خودرو اسپرت بسیار جذاب با عملکردی کم نظیر محسوب می شود.

 

 

 

قدرت این مدل برقی به 518 اسب بخار می‌رسد که به نسبت مدل اصلی احتراق داخلی که تنها 192 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد بسیار بیشتر است و قابل مقایسه با مدل به روز جولیا کوادریفوگلیو است.

 

 

 

این شرکت نمونه های عادی از جلمه GT Junior 1300/1600 را با تغییرات در بخش شاسی و بدنه آماده می‌کند تا تاب و مقاومت برای قدرت 518 اسب بخار داشته باشد.

در واقع تنها 10 درصد شاسی مشابه نمونه اصلی است و در بخش تعلیق جلو نیز از نوع مک فرسون با قابلیت تنظیم دمپرها به صورت دستی استفاده شده است.

 

 

 

 

تعلیق عقب نیز مجهز به سیستم با اتصال چندگانه است که با یک ساب فریم جدید به بخش شاسی متصل شده است. موتور الکتریکی در محور عقب قرار دارد و یک بسته باتری به ظرفیت 50.4 کیلووات ساعت نیز نیرو رسان این موتور خواهد بود.

 

 

 

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن به 245 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وزن این خودرو نیز برابر با 1410 کیلوگرم است و با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی معادل 360 کیلومتر خواهد بود..

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/27/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a6%d9%88-%d8%ac%d9%88%d9%84%db%8c%d8%a7-gt%d8%9b-%d8%a7%d9%84%d9%87%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%db%8c/

javad ganji بازدید : 38 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

گروهی از متخصصین رمزنگاری روشی برای نفوذ به آیفون شناسایی کرده‌اند که آژانس‌های اعمال قانون در آمریکا احتمالاً از آن برای دور زدن امنیت چندلایه این موبایل استفاده می‌کنند.

«متیو گرین» (Matthew Green)، استاد رمزنگاری از دانشگاه جانز هاپکینز روشی که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا احتمالاً از آن برای نفوذ به آیفون با وجود امنیت بالای این گوشی استفاده می‌کنند را شرح داد. به گفته او آژانس‌های اعمال قانون دیگر نیازی به شکستن قوی‌ترین سپر امنیتی آیفون ندارند چرا که تمام اطلاعات توسط آن محافظت نمی‌شوند.

این تحقیق در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های رمزگشایی از عدم امکان عبور از سد امنیتی قدرتمند آیفون‌ها موسوم به Secure Enclave خبر داده‌اند. به عبارت دیگر به لطف این چیپ نفوذ به آیفون‌ها بسیار مشکل و تقریباً غیرممکن است. با این وجود هنوز هم آژانس‌های اعمال قانون در آمریکا قادر به نفوذ به آیفون‌ها هستند، به همین دلیل گرین و همکارانش برای اطلاع از چگونگی انجام چنین کاری تحقیقات خود را آغاز کردند و روش احتمالی را پیدا کردند.

 

 

 

به گفته محققان آیفون می‌تواند در دو وضعیت قرار گیرد: قبل از اولین آنلاک (BFU) و بعد از اولین آنلاک (AFU). زمانی که کاربر برای اولین بار آیفون خود را روشن کرده و رمز عبور را وارد می‌کند، دستگاه وارد حالت AFU می‌شود. وقتی کاربر پسورد را وارد می‌کند، آیفون از آن برای مشتق کردن چند سری کلید رمزنگاری جهت نگهداری در رم به منظور رمزنگاری فایل‌ها استفاده می‌کند.

زمانی که کاربر آیفون را دوباره قفل می‌کند، دستگاه به جای رفتن به وضعیت BFU در حالت AFU باقی می‌ماند. گرین اشاره می‌کند که در این وضعیت تنها یک سری از کلیدهای رمزنگاری از رم پاک می‌شود و تا زمانی که کاربر آیفون را دوباره آنلاک نکند، همچنان پاک شده باقی می‌مانند. از این کلید می‌توان برای رمزگشایی یک زیرمجموعه خاص (subset) از فایل‌های آیفون استفاده کرد و از کلیدهای دیگر، که همچنان در حافظه باقی مانده‌اند، می‌توان برای رمزگشایی تمام فایل‌ها استفاده نمود

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/26/%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b0-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 1,574
  • بازدید کلی : 5,037