loading...
درب اتوماتیک
javad ganji بازدید : 27 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

مهندسان دانشگاه رایس با تزریق هوا به عنکبوت‌های مرده آنها را به ربات چنگک‌دار تبدیل و این حوزه تحقیقاتی جدید را «نکروباتیک» نامگذاری کردند. آنها ادعا می‌کنند که این عنکبوت‌های مرده می‌توانند به جایگزین ارزان، موثر و کاربردی در فناوری رباتیک فعلی تبدیل شوند.

white

 آزمایش پژوهشگران نشان می‌دهد عنکبوت‌های مرده می‌توانند بیش از 130 درصد وزن بدن خود (و گاهی اوقات بسیار بیشتر از آن) را بلند کنند.

مدت کوتاهی پس از اینکه «دنیل پرستون»، استادیار مهندس مکانیک، آزمایشگاه خود را در دپارتمان مهندس مکانیک «دانشگاه رایس» در سال 2019 تاسیس کند، او لحظه‌ای طلایی را تجربه کرد. «فای یاپ»، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک و یکی از اعضای تیم پرستون توضیح می‌دهد:

«ما ابتدا در حال جابجایی وسایل در آزمایشگاه بودیم که متوجه یک عنکبوت خمیده در لبه راهرو شدیم. ما واقعا کنجکاو شده بودیم که چرا عنکبوت‌ها پس از مرگ خود را جمع می‌کنند.»

این ایده به قدری برای آن‌ها جذاب بود که باعث شد تحقیقات ویژه‌ای برای آن انجام دهند که در نهایت منجر به تولید نوعی ربات عنکبوتی خاص شد که می‌تواند اشیا مختلفی را حمل و جابجا کند.

نحوه ساخت و آزمایش ربات عنکبوتی

یاپ در ادامه توضیح می‌دهد که عنکبوت‌ها مانند انسان‌های دارای جفت ماهیچه‌های متضاد (مانند ماهیچه دوسر بازو) نیستند. بلکه آن‌ها فقط دارای ماهیچه‌های خم‌کننده‌ای هستند که اجازه می‌دهد پاهایشان را به داخل خم کنند و آن‌ها را با فشار هیدرولیک به سمت بیرون بکشند. زمانی که عنکبوت‌ها می‌میرند، توانایی تحت فشار قرار دادن فعال بودن خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل جمع می‌شوند.

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه پرستون برای آزمایش خود از «عنکبوت‌های گرگی» استفاده کردند و با فرو کردن یک سوزن در محفظه پروزوما آن، موفق شدند تا یک برد مداری، اجسام دیگر و حتی عنکبوت دیگری را بلند کنند.

محفظه پروزوما بخشی از بدن ساختمان بدن عنکبوت‌ها محسوب می‌شود که مایع درونی آن‌ها را به سمت پاها می‌فرستد و باعث باز و بسته شدن آن‌ها می‌شود.

پرستون در ادامه توضیح داد که دریچه‌های داخلی محفظه هیدرولیک عنکبوت‌ها، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر کدام از پاها را به‌صورت جداگانه کنترل کنند و این موضوع مورد توجه تحقیقات آینده آن‌ها خواهد بود.

محققان همچنین اشاره کردند که عنکبوت‌های کوچک‌تر می‌توانند بارهای سنگین‌تری را نیز در مقایسه با اندازه خود حمل کنند. به همین صورت، هرچه عنکبوت بزرگتر باشد، در مقایسه با وزن بدن خود، بار کوچک‌تری می‌تواند جابجا کند. پرستون اشاره کرد که احتمالا در تحقیقات بعدی از عنکبوت‌های گرگی کوچک‌تری استفاده خواهند کرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/29/necrobiotics-dead-spiders-legs-robotic-grippers

javad ganji بازدید : 33 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

رقابت برای از سرگیری پرواز های مسافربری سوپرسونیک یا مافوق صوت نزدیک به دو دهه پس از بازنشستگی هواپیمای کنکورد (Concorde) روز دوشنبه وارد مرحله تازه ای شد پس از آنکه کمپانی هواپیماسازی Bombardier از دستاورد پرسرعت جدید خود و تایید ساخت جت مسافربری جدید خود خبر داد. این کمپانی کانادایی مدعی شده است که هواپیمای مسافربری در حال توسعه Global 8000 به «سریع ترین و دوربردترین جت تجاری جهان با هدف خاص» تبدیل خواهد شد. با ظرفیت تا ۱۹ مسافر، برد ۸,۰۰۰ مایل دریایی که معادل ۱۴,۸۰۰ کیلومتر است و حداکثر سرعت ۰.۹۴ ماخ، این هواپیما در سال ۲۰۲۵ وارد سرویس خواهد شد. اعلام ساخت سریع ترین هواپیمای جت مسافربری جهان پس از آن رخ می دهد که هواپیمای آزمایشی Global 7500 در مراحل آزمایش توانست از سرعت نور عبور کرده و به سرعت بیش از ۱.۰۱۵ ماخ برسد.

 

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

 

اریک مارتل، رییس و مدیرعامل کمپانی بمباردیه روز دوشنبه در بیانیه ای در این باره گفته است: «هواپیمای Global 8000 از قابلیت های خارق العاده هواپیمای Global 7500 سود برده و یک هواپیمای پرچممدار متعلق به عصر جدید را در اختیار مشتریانمان قرار خواهد داد». تست های پروازی برای Global 8000 از قبل روی نسخه های آزمایشی مذکور صورت گرفته است. کمپانی سازنده مدعی است که این هواپیمای جدید دارای ارتفاع کابین ۲,۹۰۰ فوتی خواهد بود. جت مسافربری مافوق صوت Global 8000 تنها یکی از تلاش های متعدد صورت گرفته برای افزایش سرعت هواپیماهای مسافربری در دو دهه اخیر و بدنبال بازنشستگی کنکورد است. سال گذشته، یونایتد ایرلاینز اعلام کرد که می تواند تا سال ۲۰۲۰ مسیرهای پرواز مافق صوت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، پس از اینکه قراردادی برای خرید ۱۵ جت مافوق صوت مسافربری امضا کرد.

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

Global 8000 سریع ترین جت مسافربری جهان با موفقیت تست شد

همزمان، کمپانی Boom Supersonic که در کلرادو مستقر است در حال تکمیل تست های زمینی روی X-B1 بوده است، نمونه اولیه جتی به نام Overture که بین ۶۵ تا ۸۸ مسافر داشته و قصد دارد با هواپیماهایی تجاری با سرعت ۲.۲ ماخ، تنها در ۵۰۰ مسیر بین اقیانوسی پرواز کند. کمپانی فلوریدایی Aerion نیز تنها چند ماه پس از اعلام برنامه هایش برای ساخت یک جت مسافربری با سرعت بیش از ۴ ماخ به نام Aerion AS3 منحل شد.

منبع:

https://rooziato.com/1401387151/bombardier-confirms-launch-of-global-8000/

javad ganji بازدید : 38 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

گل و لای زمین های این روزهای اوکراین چسبندگی خاصی دارد به طوری که حتی واژه ای خاص برای این وقت از سال که سفر کردن در اوکراین دشوار می شود ابداع شده است، واژه bezdorizhzhya به معنای «وقتی دیگر جاده ای وجود ندارد». این زمان در واقع برهه ای از فصل بهار است که برف ها ذوب شده و همه چیز به گل و لای تبدیل می شود. بسیاری از این شرایط به عنوان سلاح مخفی اوکراین در مقابل تانک های روسی یاد کرده اند. جدای از گل و لای، حرکت کردن در زمین های اوکراین به هر ترتیب سخت تر از قبل شده است. اولکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت های اوکراین اوایل ماه جاری گفته بود که که ۲۵,۰۰۰ کیلومتر از جاده ها و ۳۰۰ پل در این کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته نابود شده اند.

 

خودرو اوکراینی آخرالزمانی SHERP که هیچ چیزی نمی تواند مانع آن شود

این شرایط را با جابجایی بیش از ۱۲.۸ میلیون نفر در اوکراین و درگیری های هوایی که هلیکوپترهای نجات را تهدید می کنند ترکیب کرده و بدین ترتیب ماموریت ها برای نجات دادن افراد گمشده دشوارتر از قبل می شود. اما اوکراین برای دور زدن این معضل یک سلاح مخفی دارد، خودرویی که پیشگام مرزهای آخر انسانیت است. خودرو موسوم به SHERP یک خودرو مناسب عملیات های جستجو و نجات در شرایط سخت است که توسط یک کمپانی اوکراینی فعال در زمینه ساخت خودروهای آبی خاکی ساخته شده و توانایی عبور از هر گونه عوارض زمینی را داراست. از همه مهم تر اینکه SHERP برای رفت و آمد در گل و لای طراحی شده و استاد این کار است. ماه گذشته بود که کمپانی سازنده که در کی‌یف مستقر است ناوگانی از این خودروهای پیشرفته را به سرویس اورژانس کشور تحویل داد تا توسط تیم های جستجو و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

 

خودرو اوکراینی آخرالزمانی SHERP که هیچ چیزی نمی تواند مانع آن شود

اکنون به سرعت این خودرو توانسته قابلیت های خود را نشان داده و توانسته بیش از ۱,۵۰۰ نفر را نجات داده و ۱.۳ میلیون نفر بیشتر را از مناطق جنگ زده تخلیه کند. ویکتوریا توردوخلب، مدیرعامل کمپانی اوکرانیی SHERP در این باره گفته است: «توصیف آن در چند کلمه دشوار است. توانایی هایش خارق العاده اند. این تنها خودرو در جهان است که می تواند به یکباره تغییر حالت دهد». و این توصیف درست است زیرا SHERP تنها خودرویی است که می تواند بالا برود، یدک کش باشد و شنا کند و در برخی موارد حتی با خرس ها نیز مقابله کند. بدنه خودرو به طور کامل نسبت به فضای بیرون غیرقابل نفوذ و عایق بوده و روی آن شناور می ماند و بدین ترتیب حتی اگر چرخ ها به تمامی داخل یک دریاچه قرار گیرند، خودرو غرق نمی شود و می تواند آرام آرام خود را به خشکی برساند.

قابلیت تغییر کارکرد سریع SHERP از طریق یک سیستم تعلیق لاستیکی خاص امکان پذیر شده است. وقتی یکی از لاستیک ها با مانعی برخورد می کند، این فشار به طور مساوی به دیگر چرخ ها منتقل می شود. سپس لاستیک با مانع مذکور سازگار شد و مانند یخ و گل و لای، چسبندگی زیادی بین این دو شکل می گیرد. این لاستیک ها حتی می توانند از روی اشیاء نوک تیز نیز عبور کنند بدون اینکه به لاستیک آسیبی رسیده و سوراخ شود، حتی اگر میخ های فولای باشد. خودرو SHERP از طریق توانایی اش در عبور از بدترین عوارض زمین و دستیابی به نقاط دور دست در شرایط بد هوایی بازاریابی می شود. این قابلیت برای عملیات های جستجو و نجات در اوکراین و در شرایطی که برف در حال ذوب شدن است اهمیت بالایی پیدا می کند، زمانی که جاده ها به سیلی از گل و لای تبدیل شده و یخ در رودخانه ها و دریاچه ها می شکند.

خودرو SHERP برای عبور و مرور در شرایط bezdorizhzhya ساخته شده که بسیاری از تانک ها و خودروهای زرهی روسی را زمینگیر کرده است. نمونه اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۲ توسط الکس گاراگاشیان که مهندس و مخترع بود طراحی و ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ وارد تولید انبوه شد، با کارخانه ای که در کی‌یف راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون ۵ نسخه از این خودرو آخرالزمانی معرفی شده که شامل یک نسخه با قابلیت کنترل از راه دور به نام UGV و یک نسخه باری با قابلیت حمل ۲۲ نفر از طریق محفظه ای در پشت آن است که ARK نام دارد. امروزه کمپانی SHERP بیش از ۳۴ قرارداد همکاری با شرکت هایی در بیش از ۱۵ کشور جهان دارد. قابلیت های منحصربفرد این خودرو آبی خاکی حتی توجه محققان مرکز هوافضای آلمان را نیز جلب کرده است. از سال ۲۰۱۹، آمرین ودلر رییس بخش رباتیکس این مرکز برای ساخت نسخه هایی خودکار و با قابلیت کنترل از راه دور از این خودرو با سازمان غذای جهانی همکاری می کند. مقرون به صرفه بودن خودرو SHERP در زمینه مصرف سوخت نیز یکی از قابلیت های خاص این خودرو است.

منبع :

https://rooziato.com/1401404987/apocalyptic-vehicle-rescuing-survivors-ukrain/

javad ganji بازدید : 36 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

خیمه بارگیری یا این که داک شلتر جزو امکانات کاربردی میباشد که در جای هایی همانند انبارها و کارخانجات و انتقال و جابجایی توشه برای کامیون ها و داک لولر گزینه به کارگیری قرار میگیرد. بارگیری به طرز های مختلفی اجرا می گردد البته به کارگیری از خیمه هوابند منجر میشود این عملیات به راحتی صورت بپذیرد. خیمه بارگیری یا این که خیمه هوابند با دقت به استانداردهای جهانی و در اشکال مختلفی پیاده سازی و ساخته می گردد.

خیمه بارگیری چیست؟
خیمه هوابند یا این که Dock Shelter به چادرهایی گفته می‌گردد که برای اعمال ریلکس خیس عملیات تخلیه و بارگیری از داک لولر پیاده سازی و تشکیل شده اند. خیمه بارگیری عمل انتقال بارها را ریلکس خیس کرده و از خطاها و خطرها احتمالی خودداری می نماید. خیمه بارگیری یا این که داک شلتر با دقت به کاربردی که داراست در بعد ها و اندازه های متناسب با نیاز صاحب کار و گونه های مختلفی ساخته میشود.

از این خیمه ها معمولا در فریزر ها ، تالار ‌های مراقبت مواد غذایی و دارویی استعمال می ‌گردد. خیمه های بارگیری یا این که خیمه هوابند با دقت به استاندارد های جهانی پیاده سازی و ساخته میگردند به این ترتیب مراحل بارگیری از داک لولر را برای شما شل خیس می نمایند و سبب ساز کاهش مصرف انرژی می گردند. براین اساس خرید داک شلتر از نگاه هزینه و مجال مزایای فراوانی برای کافرما ساخت‌و‌ساز می کند.

مزایای به کارگیری از داک شلتر چیست؟
خیمه هوابند جزو امکانات کاربردی هستند که در کارگاه ها آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند. خیمه بارگیری یک نوع پوشش محافظ میباشد که یاری می نماید عملیات بارگیری با شایسته ترین چگونگی و سوای ساخت و ساز هیچ سیرتکامل مشکلی صورت بپذیرد. مزایای به کار گیری از داک شلتر عبارت اند از:
امکان فیت شدن با سکوهای بارگیری گران قدر
انعطاف پذیری بالای هوابند
ضد آب و ضد ضربه
امکان پیاده سازی در بعدها گوناگون متناسب با نیاز مشتری
کاهش اتلاف انرژی
پرهیز از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به انبار
محافظت ایمنی نیروی کار
کاهش پرسنل لازم برای تخلیه و بارگیری فرآورده
دفاع از مال و مواد با خرید داک شلتر
مهر و موم کردن فضای در بین کامیون و سکوی انبار و داک لولر
جابجایی و جابه جایی شل خیس بارها توسط هوابند
خودداری از جابجایی حرارت و دما هنگام بارگیری
پرهیز از مخارج مازاد با خرید داک شلتر

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

javad ganji بازدید : 35 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

در حالی که عبارتی «ابربزرگراه پهپادها» بیشتر شبیه چیزی است که در داستان ها و فیلم های علمی تخیلی گرفته شده است اما فرآیند ساخت یکی از این ابزبزرگراه ها در بریتانیا در حقیقت آغاز شده است. این شبکه بزرگراهی به طول ۲۶۵ کیلومتری که Project Skyway نام دارد، در طی روزهای اخیر توسط دولت بریتانیا تایید شده و راه اندازی آن عملاً آغاز شده است. این ابربزرگراه پهپادها شامل نصب تعدادی سنسور زمین پایه است که پهپادهای مرتبط با هم را از طریق کریدورهایی به مقصدهایشان هدایت خواهند کرد. این شبکه، فضایی هوایی شهرهایی مانند ردینگ، آکسفورد، میلتون کینز، کمبریج، کاونتری و راگبی را به هم متصل خواهد کرد. این طرح توسط کنسرسیومی به رهبری کمپانی نرم افزاری Altitude Angel پیشنهاد شده است.

 

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

 

این گروه ابراز امیدواری کرده است که ابربزرگراه پهپادها «پتانسیل عظیمی که توسط پرنده های بدون سرنشین ارائه شده را آزاد خواهد کرد». هنوز مشخص نیست که هزینه ساخت این پروژه چقدر است اما تیم گفته شده می خواهد تا ژوئن ۲۰۲۴ ابربزرگراه پهپادها را به طور کامل تکمیل نماید. پهپادها در حال حاضر نمی توانند بدون هدایت انسان ها به پرواز درآیند، مگر در موارد بسیار نادر. پروژه Skyway قصد دارد زیرساختی را برای متصل کردن هدایت پهپادهای بدون خلبان و سیستم های ارتباطی شان را به یک ابربزرگراه مجازی متصل کنند. بعد از ارتباط، این سیستم کنترل را در دست گرفته و به شکلی ایمن پهپادها را از طریق کریدورهایی به مقصدهایشان هدایت خواهد کرد و این کار به کمک یکپارچه سازی نرم افزاری صورت می گیرد. این امر امکانپذیر است زیرا از سنسورهای قدرتمند زمین پایه برای هدایت کردن استفاده می کند.

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

ابربزرگراه پهپادها به طول 265 کیلومتر برای رفت و آمد خودکار پهپادها

از این رو پهپادها دیگر نیازی به حمل سنسورها و افزایش بارشان ندارند. کمپانی Altitude Angel قصد دارد ۲۹ برج موسوم به Arrow Tower را برای تسهیل این کار نصب کند، تکنولوژی که به پروازها امنیت بیشتری در فضای هوایی بدون محدودیت می دهد. ابربزرگراه پهپادها از تکنولوژی شناسایی و اجتناب کمپانی Altitude Angel برای جلوگیری از برخورد بین پهپادها استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ توسعه یافته و در کریدور پروازی به طول ۵ مایل در جنوب شهر ردینگ با موفقیت تست شده است. این سیستم دستورالعمل های خودکاری را به پهپادها می دهد تا آن ها را از دیگر پهپادها دور کرده یا در صورتی که خطر برخورد وجود داشته باشد آن ها را از دیگر پهپادها دور کرده یا برای تغییر مسیر راهنمایی نماید.

منبع: 

https://rooziato.com/1401403174/worlds-longest-drone-superhighway-connecting-midlands/

javad ganji بازدید : 34 شنبه 01 مرداد 1401 نظرات (0)

گروهی از محققان فنلاندی اولین باتری شنی جهان را در مقیاس تجاری راه‌اندازی کردند. این باتری می‌تواند انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر را برای ماه‌ها ذخیره کند و به منبع مهمی برای تامین توان خانه‌ها و دفاتر کاری تبدیل شود. فنلاندی‌ها با این فناوری می‌خواهند با هزینه بسیار کمتر به ذخیره‌سازی انرژی پاک بپردازند.

 

باتری شنی درست مثل همه سیستم‌های مرسوم ذخیره‌سازی توان، هنگامی که انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر از حد نیاز فراتر می‌رود، این انرژی را حفظ می‌کند. ولی به جای تلاش برای انتقال الکترون‌ها از یک الکترود به الکترود بعدی یا پمپاژ انرژی برای انتقال آب از یک مخزن به مخزن دوم، در باتری‌های شنی از گرمایش مقاومتی برای افزایش دمای هوا استفاده می‌شود. این حرارت سپس از طریق یک مبدل گرما به شن‌ها انتقال می‌یابد.

نحوه کارکرد باتری شنیباتری شنی چگونه کار می‌کند

وقتی دمای شن‌ها به صدها درجه سلسیوس رسید، این مخزن قابلیت ذخیره‌سازی انرژی را پیدا می‌کند. از آن مهم‌تر، این انرژی برای ماه‌ها ذخیره می‌شود و می‌تواند راهکار مناسبی برای حفظ انرژی در بلندمدت باشد. محققان فنلاندی برای اولین بار یک باتری شنی را با کمک نیروگاه کوچک شهر «کانکانپه» در غرب این کشور در مقیاس تجاری ساخته‌اند.

 
 

باتری شنی فنلاند چه استفاده‌ای دارد؟

باتری شنی فنلاند

این باتری در قالب یک سیلوی بزرگ حاوی حدود 100 تن شن معمولی است که در واقع جایگزین ارزان‌تری برای لیتیوم، کبالت و نیکل مورد استفاده در باتری‌های معمولی محسوب می‌شود. این باتری در حال حاضر برای سیستم گرمایش مرکزی این منطقه استفاده می‌شود. زمانی که هزینه انرژی بالاتر برود، هوای گرم داخل باتری می‌تواند برای افزایش حرارت آب و پمپاژ آن به خانه‌ها استفاده شود.

البته هنوز چالش‌هایی در استفاده از این باتری وجود دارد، چون تبدیل دوباره گرما به برق چندان مقرون به صرفه نیست. اما این فناوری حتی به عنوان یک روش ساده برای ذخیره‌سازی گرما می‌تواند برای بسیاری از صنایع کارآمد باشد.

 
 

کشورهای زیادی سعی دارند با فناوری‌های جدید به ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازند. دیروز در خبری اعلام شد که باتری آبی سوئیس بالاخره پس از 14 سال تکمیل شده و حالا می‌تواند برق 900 هزار خانه را تامین کند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/06/world-first-sand-battery-set-up-in-finland

javad ganji بازدید : 59 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

درب سکشنال چیست؟ طرحی نو از طریقه نصب و باز شدن کرکره که از از چند پنل آلومینیومی و یا پلی کربنات و... تشکیل شده است که توسط لولاهای فولادی به یکدیگر متصل می شوند که عموماً برای خودروگاه استفاده می شود. درب سکشنال بدست ریل های جانبی قادر خواهند بود که از حالت عمودی در حالت مفتوح به حالت افقی و موازی با سقف در حالت بسته درآیند، فلذا شیوه عملکرد سبب می شود تا بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع حاصل آید. حالت باز و بسته شدن درب سکشنال سبب شده که این درب را با اسم درب زیر سقفی بشناسند. استفاده از این درب برای تمامی اعضاء خانواده به راحتی انجام می شود. درب سکشنال دارای عملکردی راحت با ایمنی و عایق بندی مناسب در مساوی آب دارد.

 

درب سکشنال

 

قیمت درب سکشنال

همان طور که می دانید درب سکشنال طرحی نو و کاربردی برای هر پارکینگی دارد، بر این اساس وزن درب ریلی و اندازه درب مهم ترین عامل تاثیر گذار در بها درب سکشنال می باشد. نوع دیگری از درب اتوماتیک سکشنال برای ورودی کارخانه ها یا سازمان ها نصب می شود که به دلیل سایز کبیر درب نصب شده، قطعات بادوام تری نیاز است و در این صورت با نصب و حمایت که سپریدن شود مایه افزایش بها درب اتوماتیک سکشنال ریلی نصب شده می شود. و همین طور در چهره نصب درب کوچک (آدم رو) مایه افزایش قیمت درب خودکار ریلی می شود.

 

درب سکشنال

 

درب خودکار درب خودکار ریلی پارکینگ ریلی خودکار کشویی

درب اتوماتیک ریلی به چند حالت قابل نصب می باشد اما کارکرد و شکل آنها کاملا یکسان است. درب خودکار کشویی خودروگاه محل سکونت معمولا از سایز کوچکی برخوردار است، فلذا هم درازا در و هم وزن آن تفریق می یابد و امکان نصب موتور درب خودکار کرکره ای آسان تر است.

ساختار کلی درب خودروگاه ریلی به گونه ای است که یک لنگه درب که به طور معمول بیشتر از 2 متر درازا دارد به صورت درب اتوماتیک کشویی بر روی ریل جنبش می کند و فضای ورودی را به چهره کامل مفتوح می کند. استعمال این نوع از درب خودکار ریلی برای فضا های حقیر معمولا به تمام فضای ورودی خودروگاه دربایستن است. 

درب خودکار ریلی یا درب اتوماتیک کشویی پسندیده خودروگاه هایی است که حائز فضای کمی در عمق محوطه است. در فضای جانبی سمت راست یا چپ محل نصب درب برای حرکت کشویی درب خودکار به اندازه کافی مکان وجود دارد. سازوکار کار این گونه درب ریلی به چهره کششی و به وسیله چرخ دنده پرقدرت بر روی دنده شانه ای می باشد.

javad ganji بازدید : 39 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

از ۷۵ خانواده این روستا، حداقل یکی از اعضای خانواده یکی از کلیه‌های خود را فروخته است. هوکسه، روستایی کوچک واقع در شرق کاتماندو، پایتخت کشور نپال است که به خانه‌های خشتی موجود در آن معروف است. کار در مزارع کوچک این روستا حقوقی معادل ۲ دلار در روز را برای اهالی این منطقه به همراه دارد به همین دلیل این روستاییان هر روز برای کار کردن به شهر رفت و آمد می‌کنند. اما این روستای کوچک علاوه بر ظاهر معمولی آن یک حقیقت ناراحت کننده و تاریک در خود دارد.

داستان از آن جایی شروع شد که قاچاقچیان اعضای بدن طی یک دهه به طور معمول به روستاهای کوچکی مانند هوکسه سر می‌زدند. آن‌ها سعی داشتند ساکنان فقیر و تحصیل نکرده را فریب داده و برای سرقت اعضای بدنشان آن‌ها را به جنوب هند بفرستند. یکی از ترفندهای آن‌ها این بود که از سادگی این مردم سو استفاده کنند و به آن‌ها بگویند جای کلیه برداشته شده، دوباره کلیه‌ای رشد خواهد کرد! برخی از قربانیان این جنایت، ربوده شده و مجبور به از دست دادن عضوشان شدند و بعضی دیگر بدون اطلاع از این که چه کاری قرار است انجام شود با پای خود به اتاق عمل رفته و کلیه‌شان را از دست دادند.

بعضی از این روستاییان نیز که از خطرات از دست دادن عضو آگاه بودند بخاطر بدست آوردن یک قطعه زمین و ساخت خانه خوب در آن به این کار روی آوردند. کلاهبرداران کلیه‌های این روستاییان را در ازای ۲۲۰ دلار از آن‌ها سرقت می‌کردند و به قیمت گزاف ۹۰۰۰ دلار به گیرندگان دیگر می‌فروختند. طبق نظر سازمان جهانی بهداشت سالانه ۱۰ هزار عمل پیوند عضو در بازار سیاه و سرتاسر دنیا انجام می‌شود و ۹۰۰ میلیون دلار سود به حساب دلالان واریز کند.

منبع:

https://rooziato.com/1399305944/%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%be%d8%a7%d9%84-%da%a9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%86-%d9%81%d9%82%d8%b7-%db%8c%da%a9-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%87/

javad ganji بازدید : 31 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

اینتل که در هفته‌های اخیر با انتشار بنچمارک تلاش کرد پردازنده‌های خود را قوی‌تر از پردازنده M1 اپل نشان دهد، با راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی طعنه‌آمیز بر کاستی‌های مک‌های مجهز به پردازنده M1 از جمله نداشتن نمایشگر لمسی تأکید کرد.

تصاویری در وب سایت‌ها و پروفایل رسمی اینتل در توییتر منتشر شده که نقاط قوت کامپیوترهای ویندوزی را در مقایسه با کامپیوترهای مک نشان می‌دهد. در یکی از تبلیغات اینتل آمده: «فقط یک PC حالت تبلت، نمایشگر لمسی و استایلوس را در قالب یک دستگاه ارائه می‌کند.» این تبلیغ تا حدی شبیه تبلیغ مایکروسافت است که در آن سرفیس لپ تاپ را برتر از مک بوک‌ها معرفی می‌کند.

 

طعنه اینتل به نبود نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها: «اگر بتوانید تصاویر بندانگشتی فتوشاپ را با انگشتان خود عوض کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»

اینتل در تبلیغ دیگری که افراطی‌تر به نظر می‌رسد، مدعی می‌شود مک‌ها برای مهندسین یا گیمرها ایده آل نیستند چون ویندوز نسبت به macOS بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری دارد. اینتل حتی به بازی راکت لیگ که سال گذشته میلادی عرضه آن برای macOS متوقف شد نیز اشاره کرده و می‌گوید: «اگر بتوانید راکت لیگ را اجرا کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»

تبلیغات اینتل علیه اپل علاوه بر توییتر و وب سایت‌ها به یوتیوب هم کشیده شده است. کانال یوتیوب Jon Rettinger در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود (که البته با دریافت پول تهیه شده) به مزایای داشتن یک لپ تاپ معمولی مثل پورت‌های استاندارد USB، نمایشگر لمسی، پشتیبانی از eGPU (کارت گرافیک خارجی) و امکان استفاده از دو مانیتور خارجی در مقایسه با مک بوک مبتنی بر پردازنده M1 اشاره می‌کند.

اینتل هفته گذشته با انتشار چندین بنچمارک پردازنده نسل یازدهم i7 را در برابر پردازنده M1 قرار دارد تا نشان دهد پردازنده‌های این شرکت در مقایسه با اپل سیلیکون که مخصوص کامپیوترهای کم مصرف و بدون فن ساخته شده قوی‌تر هستند.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/13/%d8%b7%d8%b9%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/

javad ganji بازدید : 47 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

با توجه به بایستگی به کارگیری درب های خودکار برای ورودی خودروگاه در ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری گزینش یک درب مناسب میبایستی علاوه بر سهولت در استفاده، حائز کیفیت مطلوب بوده و از ظاهری قشنگ هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار باشد. درب های سکشنال پارکینگی جدیدترین و مدرنترین درب های خودکار حال آماده در بازار ایران و جهان می باشند که با درنظر گرفتن و رویکرد و پیشنهاد معماران و سازندگان در پایان مصرف کنندگان هم از نظر کیفیت و هم از عقیده زیبایی بهترین گزینش جهت اتوماسیون درب ورودی خودروگاه ساختمان به شمار می آید

عملکرد درب سکشنالدرب سکشنال از چند پَنِل هرکدام به ارتفاع ۴۸ سانتیمتر و ضخامت ۴ یا ۶ سانتیمتر تشکیل شده است که تو این پَنِلها با فوم پلیاورتان فشرده پر شده است که این مهم مایه تبدیل شدن این درب به عایق کامل صوت و حرارت می شود. ارتفاع بازشو این دربها بین 220 سانتیمتر تا 240 سانتیمتر بسته به بیچارگی مشتری متغیر می باشد. عرض پَنِل با پروا به متغیر بودن ورودی ها در اندازه های گوناگون موجود می باشد. حرکت این دربها به صورت ۹۰ درجه از حالت افقی به حالت عمودی بوده که این گوشه حرکت،کمترین مکان را اشغال می کند و حرکتی کاملاً بیصدا را به ارمغان می آورد. نمای این دربها از جنس ورق فولادی دو جداره حائز پوشش رنگ الکترواستاتیک در رنگها و طرحهای گوناگون می باشد. پر طرفدارترین رنگهای مورد بهره‌گیری سفید، کرم و طرح چوب می باشد که با گونه ها نماهای مدرن و کلاسیک سازگار است.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 1,555
  • بازدید کلی : 5,018